۰ نفر

رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد:

عاملان حادثه تروریستی اهواز مجازات می‌شوند/ آمریکا از سازمان ملل سوءاستفاده می‌کند

۱ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۶
کد خبر: 302304
عاملان حادثه تروریستی اهواز مجازات می‌شوند/ آمریکا از سازمان ملل سوءاستفاده می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک به منظور شرکت در هفتادو سومین مجمع عمومی سازمان ملل در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جنایت جنایتکاران تأثیری در اراده ملت ایران ندارد و پاسخ جنایت در اهواز در چارچوب قانونی و مصالح کشور به جانیان داده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و نام سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) و یارانش با وفایشان گفت: مردم بزرگوار کشورمان همه ساله و بویژه امسال با حضورشان در مجامع و مراسم دینی و مذهبی و سوگواری ها، بهتر از هر سال دیگر و با شکوه‌تر از همیشه، حماسه بسیار خوبی را آفریدند، امیدواریم خداوند ما را در زمره یاران ابی عبدالله الحسین(ع) قرار دهد و بتوانیم راه و مسیر و فرهنگ بلند او را پیروی کنیم.

رییس جمهور حادثه دیروز اهواز را حادثه بسیار تأثرانگیزی توصیف کرد و اظهارداشت: اولاً مراسم به مناسبت دفاع مقدس، ایستادگی مردم و شروع تجاوز متجاوزین و صدامیان به کشور بود و اینهایی که این فاجعه را آفریدند در مسیر همان متجاوزین هستند نه اینکه بخواهم تشبیه کنم در دورانی که دوران جنگ تحمیلی بود همین جمع با همین اسم‌ها، از متجاوزین حمایت می‌کردند و جنایاتی را می‌آفریدند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: اینان مدت‌ها رفتند در داخل خاک عراق ماندند و بعد از پایان جنگ، با اینکه اینها مشکوک بودند و سال‌ها در عراق بودند، لطف نظام جمهوری اسلامی ایران شامل حال آنها شد. تا زمانی که صدام جنایتکار زنده بود، اینها مزدور او بودند، بعد از آن ارباب را عوض کردند، یکی از کشورهای جنوبی خلیج فارس، هم مسایل مالی اینها و هم تسلیحاتی و هم سیاسی اشان را به عهده گرفت و اینها همیشه از جنایت خودشان نه پشیمان بودند و نه متوقف کرده بودند.

 رییس جمهور با تاکید بر اینکه تروریست ها دیروزجنایت بزرگی را مرتکب شدند آن هم نسبت به شهر اهواز ایستاده و قهرمان در طول 8 سال دفاع مقدس اظار داشت: در ماه‌های اولیه جنگ روزهایی بود که گلوله توپ در خود خیابان‌های اهواز می‌خورد و شاهد بودم اما با اینحال مردم شهر را تخلیه نکردند و در شهر ماندند و مقاومت و ایستادگی کردند.

دکتر روحانی با بیان اینکه در خوزستان و اهواز مردم دلاور و فداکار و شجاعی  اعم از فارس و عرب و بختیاری حضور دارند گفت:  همه کسانی که در آنجا حضور دارند و ساکن هستند دلاوری ها کرده اند. بعد از جنگ هم همیشه برای پیشرفت کشور تلاش کردند و بسیار متأثر هستیم که این مردم عزیز و دلاور دیروز عزادار شدند.

دکتر روحانی افزود : دیروز با اقدام تروریستی بچه‌هایی که می‌بایست این روزها یا سال‌های آینده در همین روزها به مدرسه می‌رفتند به شهادت رسیدند. پدرها و مادرهایی که امروز می‌بایست فرزندان خودشان را برای رفتن به مدرسه بدرقه می‌کردند بی‌گناه و مظلومانه شهید شدند.

رییس جمهور با تایکد بر اینکه بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران از این جنایت نخواهد گذشت،گفت: کاملاً برای ما روشن است که چه کسانی این کار را کردند، چه گروهی هستند و به کجاها وابسته‌ هستند .

دکتر روحانی با بیان اینکه آنهایی که امروز در سطح جهانی ادعای حقوق بشر را مرتب تکرار می‌کننددر قبال این جنایت ها باید پاسخگو باشند،اظهارداشت: پشتوانه‌ همه این کشورهای کوچک مزدوری که در این منطقه هستند، آمریکا است. آمریکایی‌ها هستند که اینها را تحریک می‌کنند. آمریکایی‌ها هستند که شرایط لازم را در اختیارشان می‌گذارند که این جنایات را مرتکب می‌شوند. اینها هیچ تأثیری در راه، اراده و مسیر ملت ما ندارد. ملت ما در برابر جنایت‌های بسیار بزرگتری ایستادگی و مقاومت کرده اند.

 رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه  آمریکا از سازمان ملل سوء استفاده می‌کند خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به اهداف خود در قبال ملت ایران دست نخواهند یافت و دولت برای مقابله با اقدامات آمریکا آماده است و آمریکایی‌ها پشیمان خواهند شد.

خبر تکمیل می شود...