۰ نفر

پاسخ به ادعاها درباره هزینه سفر رییس جمهور به نیویورک

۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۲۷
کد خبر: 301514
پاسخ به ادعاها درباره هزینه سفر رییس جمهور به نیویورک

ادعای یکی از نمایندگان مجلس درباره تعداد همراهان و هزینه سفر رییس جمهور به نیویورک غیرواقعی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، پیرو اظهارنظر نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص هزینه 2 میلیون دلاری سفر ریاست جمهوری به نیویورک برای شرکت در مجمع سالیانه سازمان ملل متحد و همراهی 100 نفر در هیئت همراه رئیس جمهور، بهمن حسین پور معاون تشریفات رئیس جمهور با تکذیب این خبر گفت: همانطور که قبلا بارها اعلام شده است ریاست جمهوری در صرفه جویی هزینه های سفرهای داخلی و خارجی اعضای دولت و به خصوص سفرهای مربوط به شخص ایشان مصر بوده و با جدیت این موضوع را دنبال می کند.

معاون تشریفات رئیس جمهور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در سفر امسال نیز هیئت رسمی همراه رئیس جمهور 6 نفر بوده و همراهان ایشان شامل تیم حفاظت، تشریفات و رسانه ای به میزان کمتر از یک چهارم همراهان رئیس جمهور دولتهای نهم و دهم است.

وی ادامه داد: هزینه 2 میلیون دلاری اعلام شده از سوی نماینده قم در مجلس کاملا کذب و غیر واقعی است و بنا بر رویه هر ساله طبق دستور مواکد ریاست محترم جمهور هزینه های سفر در پایین ترین میزان و با حداکثر صرفه جویی صورت می پذیرد.

به گفته حسین پور، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که همگان را به حمایت مسئولان به ویژه دولت دعوت کرده‌اند و در حالی که افراد و رسانه های معاند نظام مصرانه تلاش برای تضعیف و حاشیه سازی برای کشور و مسئولان می کنند از افرادی که دارای جایگاه معتبری همچون نمایندگی مجلس می باشند توقع می رود از اظهارات کذب که موجب وهن نظام و تشویش اذهان مردم می گردد و اعتبار کشور و دولت را خدشه دار می کند اجتناب ورزند.

معاون تشریفات رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: قطعا معاونت حقوقی رئیس جمهور پیگیری های حقوقی را در خصوص این اظهارات کذب انجام خواهد داد.