۰ نفر

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

سبد حمایتی دولت گام مطلوب خدمت رسانی به مردم است

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 300175
سبد حمایتی دولت گام مطلوب خدمت رسانی به مردم است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : بر اساس برنامه های جدید ارایه شده از سوی دولت در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم، حداقل 11 میلیون خانوار از کمک های حمایتی و سبد کالای خاص برخوردار می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در سفر 2 روزه به اصفهان افزود: با توجه به افزایش قیمت ها و اینکه ممکن است بخشی از مردم در شرایط سختی قرار گیرند، دولت 2 برنامه جدید حمایت از معیشت عام مردم و کمک به معیشت افراد خاص مشخص کرده است.

وی ادامه داد : با توجه به بررسی های معاونت رفاه این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه، این شمار خانوار شامل پنج دهک برای برنامه کمک به معیشت افراد خاص شناسایی شدند که زیر پوشش کمک های حمایتی دولت قرار می گیرند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بحث افزایش حقوق کارگران در این میان، مطرح نیست، تصریح کرد : درباره چگونگی و میزان این حمایت های اجتماعی تا پایان شهریور امسال تصمیم گیری می شود.

محسنی بندپی به اهداف سفر خود به اصفهان اشاره و اضافه کرد: این استان دارای بیش از 9 هزار و 200 بنگاه اقتصادی است و به نسبت جمعیت خود سهم ویژه ای در اشتغال روستایی و فراگیر دارد که امروز با حضور در جلسه شورای اشتغال، به بررسی چالش های موجود در این بخش و چگونگی رفع آن ها می پردازیم.

وی شناسایی بنگاه های اقتصادی نیازمند مساعدت و نگاه ویژه، ایجاد اشتغال جدید و جلوگیری از بیکاری اجباری را از دیگر مواردی که در جلسه شورای اشتغال استان مطرح خواهد شد ذکر و اضافه کرد: افتتاح چند طرح از جمله تعاونی مسکن در اصفهان، بازدید از چند کارخانه و محیط کاری و اقتصادی و شرکت در جلسه شورای اجتماعی اصفهان به منظور بررسی آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های سفر به این استان است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه شب به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و بررسی مسایل و مشکلات اصفهان در بخش کار، تعاون و رفاه اجتماعی وارد این شهر شد.

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر علاوه بر افتتاح و بازدید از چند طرح با حضور در چند جلسه با مسئولان اصفهان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی و 160 هزار واحد صنفی، یکی از صنعتی ترین استان های کشور است.

حدود یک میلیون و 90 هزار کارگر بیمه شده در اصفهان هستند که با احتساب خانواده های آن ها حدود 64 درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهند.

حدود چهار هزار شرکت تعاونی در این استان فعالیت دارند که تاکنون 55 هزار فرصت شغلی توسط آن ها ایجاد شده است.