۰ نفر

وزرا و نمایندگان چقدر مالیات می‌دهند؟

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۵۶
کد خبر: 299695
وزرا و نمایندگان چقدر مالیات می‌دهند؟

رییس سازمان امور مالیاتی توضیحاتی در خصوص میزان مالیات پرداختی وزرا ، معاونان وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تقوی نژاد در پاسخ به سئوالی در این خصوص گفت: شفافیت یکی از موضوعات مورد تاکید دولت است و در این راستا اقداماتی خاص صوت گرفته است .

 وی با اشاره به اینکه حقوق وزرا در سال جاری در سقف کمتر از 10 میلیون تومان است، اضافه کرد:  مالیات دریافتی از وزرا طبق جدولی که مصوب است، اخذ می شود . به عبارت دیگر مالیات تا سقف دو میلیون و سیصد هزار تومان از مالیات معاف است و دو برابر این رقم یعنی 4 میلیون و 600 هزار تومان نیز مشمول پرداخت مالیات 10 درصدی نه از کل این مبلغ بلکه از مابه التفاوت نسبت به معافیت مالیاتی می شود .

 وی با اشاره به اینکه سقف حقوق در کل در سال جاری حدود 20 میلیون تومان تعیین شده ، ادامه داد: همه طبق جدول مصوب مالیات می دهند و نمایندگان مجلس و مقامات کشوری نیز مشمول همین قانون هستند .

 وی با اشاره به اینکه سامانه ای تعریف شده و مقرر است میزان حقوق پرداختی در سازمان‌ها در آن بارگذاری شود، ادامه داد: این اقدام بر عهده سازمان اداری - استخدامی است و باید روند کار از آنها سئوال شود.

 وی در جواب این سئوال که میزان مالیاتی سالانه دریافتی از این دو گروه چقدر است؟ بدون اشاره به رقم خاص ، ادامه داد: منعی برای اعلام این رقم وجود ندارد و در صورتی که بخواهید این رقم در اختیارتان قرار خواهد گرفت .

 او از اقدام دیگری در حوزه حقوق بگیران نیز خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که انجام دادیم این است که طبق قراردادی که با سازمان تامین اجتماعی امضا کرده ایم، قرار است لیست ما با لیست سازمان تامین اجتماعی در مورد حقوق کارکنان بخش خصوصی یکی شود چرا که بسیاری از واحدها دو لیست دارند، یکی برای ارائه به ما و یکی برای ارائه به سازمان تامین اجتماعی.

 وی گفت: به هر حال برای پرداخت حق بیمه کمتر لیستی به سازمان تامین اجتماعی می دهند که با لیست ما فرق دارد. یکی شدن این دو لیست شفافیت را بالا خواهد برد .

 وی گفت: ما مثالی در سازمان امور مالیاتی داریم، اینکه مودیان دو کت و شلوار دارند، کت و شلوار نو را در برخورد با دیگران به تن می کنند و کت و شلوار کهنه و مدرس را در برخورد با ما تا بتوانند مالیات کمتری بدهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی از وصول درآمد بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.