۰ نفر

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

مراسم روز جهانی دریانوردی آغاز شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 298788
مراسم روز جهانی دریانوردی آغاز شد

مراسم روز جهانی دریانوردی صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از دست‌اندرکاران کشور آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مراسم روز جهانی دریانوردی و هفتادمین سال تصویب کنوانسیون تأسیس سازمان جهانی دریانوردی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی در تهران آغاز شد.

در این مراسم، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: این مراسم به خاطر ارج نهادن به دریانوردانی است که ماه‌ها روی آب زندگی می‌کنند تا ۸۰ درصد کالای دنیا با کشتی جابجا شود.

هادی حق‌شناس ادامه داد: سی و سومین سال است که مراسم روز جهانی در دیانوردی در ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایران ۹۰ درصد کالاهای با کشتی جابجا می‌شود، ادامه داد: ایران از نظر مالکیت و کشتی تحت پرچم، از ۱۷۴ کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی رتبه ۲۰ تا ۳۰ را دارا است.

حق‌شناس افزود: از نظر حضور فنی، در سازمان جهانی دریانوردی و تدوین کنوانسیون‌ها و آئین‌نامه‌ها، کشور ایران فعالیت‌های مؤثری دارد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ما می‌توانیم انواع گواهینامه‌های دریانوردری را اجرا کنیم، گفت:‌ضرورت دارد امروز از خدمات نیروی دریایی ارتش و مقابله با دزدان دریایی سومالی قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: از بخش دریایی کشور هم قدردانی می‌کنیم که درامور تجسس و نجات و هیدروگرافی نقش مؤثری داشته است.

وی افزود: شعار امسال روز جهانی دریانوردی «IMO70 میراث ما، کشتیرانی بهتر، آینده بهتر» است؛ میراث ما فعالیت‌های  چند هزار ساله  دریانوردی ایران است و میراث ما برای آینده کشتی‌رانی بهتر است.

حق‌شناس افزود: برای تاب‌آوری اقتصادی ایران نگریستن به چشم‌انداز و قله پیشرفت و اقتصاد دریاپایه و دریامحور ضروری است.