۰ نفر

سرپرست وزارت رفاه خبر داد؛

بسته حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی/400هزار بازنشسته وام 5میلیونی گرفتند

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۱
کد خبر: 298510
بسته حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی/400هزار بازنشسته وام 5میلیونی گرفتند

بسته حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در شهریور برای حقوق بگیران کمتر از ۱ میلیونی اجرایی می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در دومین روز سفر خود به خوزستان در نشست های شورای اجتماعی و اشتغال و تجلیل از بازنشستگان خوزستان شرکت کرد.به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، انوشیروان محسنی بندپی در این نشست با اشاره به اینکه در کنار بهزیستی، رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی یکی از وظایف شهرداری‌ها است و شهرداری‌ها 17 درصد از بودجه خود را باید صرف مسائل اجتماعی کنند افزود: با همکاری قوه قضائیه طلاق‌ها قبل از ثبت در سامانه قوه قضائیه در سامانه سازمان بهزیستی ثبت می‌شود و به فراخور مشکل طلاق به مشاورین بخش خصوصی ارجاع و بررسی می‌شود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین امروز در نشست شورای اشتغال خوزستان شرکت کرد و در این نشست با بیان اینکه امسال 30 هزار فرصت شغلی در برنامه هایی همچون طرح کارورزی و اشتغال روستایی در استان ایجاد می شود گفت : در بخش اشتغال روستایی صد و هفده میلیارد تومان به استان خوزستان پرداخت شده است.
محسنی بندپی اظهارداشت: در مجموع با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در خوزستان، سعی و تلاش این وزارت خانه برای تامین همه منابع مالی در حوزه اشتغال خوزستان است.
وی با اشاره به مشکلات بنگاه های اقتصادی کشور گفت: یک ستاد کشوری برای بررسی و حل مشکلات بنگاههای اقتصادی کشور تشکیل شده است که با جدیت مشغول کارمی باشد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مراسم تجلیل از بازنشستگان خوزستانی که امروز در اهواز برگزار شد گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، ارتقا بخشیدن به کیفیت خدمات سلامت و تقویت بیمه تکمیلی از جمله اقدامات برای خدمت رسانی به بازنشستگان عزیز است.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه براساس همسان سازی حقوق 97 درصد از بازنشستگان حداقل 2 میلیون و 100 هزار تومان و سه درصد زیر یک میلیون و 100 هزار تومان دریافت می کنند افزود: در حدود 400 هزار نفر از اعضای صندوق بازنشستگی کشوری از وام های پنج میلیون تومانی برخوردار شدند.
وی توسعه ی کانون های امید و بنیاد فرزانگان را از اقدامات در دست انجام صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد و گفت: سفرهای زیارتی، گردشگری و تفریحی برای خدمت رسانی به بازنشستگان نیز در حال انجام می باشد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر دیروز وارد استان خوزستان شد و چند طرح عملیاتی و زیست محیطی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و یک طرح توان بخشی در این شهرستان را به بهره برداری رساند.