۰ نفر

معاون‌ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

تحصیل‌کرده دریانوردی بیکار نداریم

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶
کد خبر: 298434
تحصیل‌کرده دریانوردی بیکار نداریم

معاون‌ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه تقریباً هیچ لیسانسه دریانوردی بیکاری در کشور نداریم، گفت: افرادی که تحصیل در رشته دریانوردی را انتخاب می‌کنند، بلافاصله توسط خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی جذب می‌شوند.

‌به گزارش اقتصاد آنلاین ، هادی حق‌شناس‌ درباره ظرفیت اشتغال زایی حوزه دریانوردی، بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در دنیا بر روی کشتی کار می‌کنند و در ایران نیز بیش از ۱۲۰ هزار دریانورد فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه تقریبا هیچ لیسانسه دریانوردی بیکاری در کشور نداریم، گفت: بنابراین افرادی که تحصیل در رشته دریانوردی را انتخاب می‌کنند، بلافاصله توسط خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی جذب می‌شوند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی‌ افزود: با کمبود دریانورد‌ مواجه هستیم و ۱۵ درصد از پرسنل دو ناوگان ملی کشور (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نفت‌کش) خارجی هستند و به دلیل کمبود نیرو همچنان خارجی ها روی کشتی‌های ما حضور دارند، بنابراین نگاه این است که دانشکده های دریایی خود را تقویت کنیم و شرکت‌های کشتیرانی نیز پای کار بیایند تا دانشکده‌های دریایی بتوانند دانشجویان دریانوردی را جذب کنند.

حق شناس اضافه کرد: بازار کار حوزه دریایی، بین‌المللی است و بر اساس برآوردهای بین المللی، در ۱۰ سال آینده  به وجود حداقل ۱۵۰ هزار دریانورد نیاز است.

وی اظهار کرد: افرادی که به این عرصه وارد می‌شوند، در ابتدای امر جذب ناوگان های ملی خواهند شد و اگر این اتفاق هم رخ ندهد، برای آن ها بازار بین‌المللی برای آن‌ها فراهم است.

* آغاز فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی

معاون‌ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بیان کرد:‌در بندر شهید رجایی فاز سوم توسعه را شروع کردیم و به طول اسکله ها ۱۴۰۰ متر اضافه خواهد شد.

حق‌شناس اضافه کرد: این طرح توسعه‌ای غیر از بنادر جنوب در بنادر شمال کشور هم برای افزایش ظرفیت مدنظر بوده و در دست اقدام است تا در این میان ناوگان ملی و کشتی‌هایی که با پرچم ایران در حال حرکت هستند ‌صادرات و واردات به را بهترین شکل در قالب حمل و نقل دریایی پیش ببرند.