۰ نفر

کارشناس اقتصادی:

مشکلات اقتصادی با استیضاح‌ها حل نمی‌شود

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 296310
مشکلات اقتصادی با استیضاح‌ها حل نمی‌شود

یک اقتصادان با توجه به استیضاح وزیران از سوی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که مشکلات با انجام این استیضاح ها حل نمی شود و مجلس باید درمان واقعی اقتصاد را هدفگذاری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «بهمن آرمان» افزود: اقتصاد ایران بیمار اما قابل درمان است؛ البته از ابتدای دولت، نسبت به تیم اقتصادی ایرادهای بسیاری وارد بود و این مطالب در مجلس و رسانه های گروهی نیز بازتاب داشت.
وی با تاکید بر اینکه «انتخاب کوتاهترین راه مشکلی را حل نمی کند»، گفت: استیضاح ها و برکناری یک وزیر چاره ساز نیست و عملکرد کل مجموعه اقتصاد باید بازخوانی شود.
این کارشناس اقتصادی، داشتن تخصص و آشنا بودن به حوزه های کاری را از جمله مهترین شاخصه های یک مقام و وزیر دانست و گفت: امور اجرایی متفاوت از فعالیت های پژوهشی است.
«اگر فردی استاد دانشگاه خوبی بود، یا درجه دکترا در اقتصاد داشت، به این معنا نیست که در زمینه اجرایی بتواند فرد موفقی باشد، به عنوان نمونه، برندگان نوبل اقتصاد آمریکا هیچیک وزیر خزانه داری یا رئیس بانک مرکزی نشدند زیرا هیچ رابطه علمی بین سطح تحصیلات و بینش افراد وجود ندارد.»
آرمان تاکید کرد: «همه، افراد توانمند و نخبه را می شناسند اما از آنها برای امور اجرایی کشور دعوت نمی کنند؛ ... ایران قابلیت لازم برای توسعه را دارد اما باید فضا برای افراد کاربلد فراهم شود.»