۰ نفر

رسیدگی به پرونده اخلالگران بازار ارز

محاکمه اخلالگران بازار ارز آغاز شد/ خرید صوری ۲۱میلیون دلار توسط دو پسر ۲۷ساله

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۳۵
کد خبر: 296150
محاکمه اخلالگران بازار ارز آغاز شد/ خرید صوری ۲۱میلیون دلار توسط دو پسر ۲۷ساله

اولین جلسه محاکمه ۱۹ متهم به توزیع ارز آزاد و خارج از سیستم قانونی، دقایقی پیش در شعبه دوم دادگاه ویژه به صورت علنی آغاز شد.

اولین جلسه محاکمه ۱۹ متهم به توزیع ارز آزاد و خارج از سیستم قانونی، دقایقی پیش در شعبه دوم دادگاه ویژه به صورت علنی آغاز شد.به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  قاضی سید احمد زرگر ریاست این دادگاه را بر عهده دارد.

شنیده شده است مطابق تحقیقات صورت گرفته این متهمان ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند.

پس از دادگاه رسیدگی به اخلالگران نظام اقتصادی در بخش پروند ه های مربوط به واردات تلفن همراه، مسئولان قضایی رسیدگی به پرونده توزیع ارز را در دستور کار خود قرار دادند.

نوید ۲۶ ساله ۱۵ میلیون دلار خارج از شبکه قانونی دلار خرید

در میان متهمان اخلال در بازار ارز ۳ جوان ۲۶ و ۲۷ ساله که مجموعا ۳۶ میلیون دلار به صورت صوری خریده اند به چشم می‌خورند.

 حسینی نماینده دادستان تهران در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران بازار ارز اسامی 19 نفر از متهمان را به همراه اتهامات آنها قرائت کرد.

وی گفت: 1- علی صارفی که در تاریخ 1 مرداد 97  بازداشت شده ومتولد 1346 است. متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 50 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد است.

2- علیرضا حسن‌زاده بازداشت از تاریخ 3 مرداد 97 متولد 1370 اهل ساری ساکن تهران فاقد سابقه متاهل و دیپلم متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی 50 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

وی ادامه داد: نفر سوم علیرضا لوینی بازداشت 10 مرداد 97 متولد 1378 اهل تهران متاهل لیسانس فاقد سابقه متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 22 میلیون و 300 هزار دلار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

4- علی راستگوی کواکی بازداشت 8 مرداد 97 متولد 1353 اهل و ساکن تهران دیپلم متاهل متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 17 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

5- نوید فرشید ترکمانی متولد 1371 اهل و ساکن تهران متاهل کارشناسی فاقد سابقه متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 15 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

6- علیرضا پرونده بازداشت 8 مرداد 97 متولد 1354 اهل و ساکن تهران متاهل دیپلم، فاقد سابقه متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 15میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

7- مجتبی نوروزی بازداشت 2 مرداد 97 متولد 1370 اهل و ساکن تهران مجرد دیپلم فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 11 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

8-نوید ظهره‌وند بازداشت از تاریخ 7 مرداد 97 متولد 1370 اهل و ساکن تهران مجرد کارشناسی فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 10 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.