۰ نفر

مخالفت سه فراکسیون شاخص مجلس با استیضاح کرباسیان

۴ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۳۵
کد خبر: 295596
مخالفت سه فراکسیون شاخص مجلس با استیضاح کرباسیان

فراکسیون های امید، نمایندگان ولایی و مستقلین مجلس شورای اسلامی با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی مخالفت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران با تشریح جلسه صبح امروز - یکشنبه - فراکسیون امید مجلس که پیش از آغاز جلسه استیضاح کرباسیان برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، نمایندگان سخنان کرباسیان را استماع کردند و نهایتا رای گیری شد.

وی افزود: اعضای این فراکسیون با 30 رای مخالف استیضاح، 18 رای موافق استیضاح و سه رای ممتنع با استیضاح کرباسیان مخالفت کردند.

**مخالفت فراکسیون ولایی با استیضاح کرباسیان

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌ آباد در مجلس شورای اسلامی نیز درمورد نتایج جلسه فراکسیون های مستقلین و ولایی اظهار داشت: این دو فراکسیون مجلس دهم مخالف استیضاح وزیر اقتصاد هستند.

وی افزود: کرباسیان در شرایط فعلی و با توجه به این که تنها یک سال است در جایگاه وزیر اقتصاد مشغول به کار است، نمی‌تواند در بحث بازار ارز و طلا نقشی داشته باشد و این مسائل و این نوسانات فقط براثر عملکرد وی نیست.

جلسه استیضاح کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

عدم اعمال تکالیف قانونی در حوزه فعالیت‌های بانکی، عدم اجرای برنامه‌های اعلامی در زمان اخذ رای اعتماد از مجلس، عدم تدبیر لازم در سازماندهی اقتصادی، عدم اجرای عادلانه نظام مالیاتی به نحوی که بیشترین فشار مالیاتی به واحدهای تولیدی و اقشار کم درآمد وارد می‌شود از مهم ترین محورهای استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی است.