۰ نفر

مراسم سال‌روز صنعت دفاعی با حضور روحانی آغاز شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۱۰
کد خبر: 294520
مراسم سال‌روز صنعت دفاعی با حضور روحانی آغاز شد

مراسم سالروز صنعت دفاعی با شعار «صنعت دفاعی، نماد تولید ملی و اقتدار دفاعی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رییس جمهوری صبح امروز - سه شنبه - پیش از آغاز این مراسم از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های صنایع دفاعی کشور بازدید کرد.

همچنین رونمایی از یک جت جنگنده ایرانی از دیگر برنامه های این مراسم بود و نخستین هواپیمای جنگنده ایرانی به نام کوثر همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی به فرمان دکتر روحانی به پرواز درآمد.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل چهار قرار داده است.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید است که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

در این مراسم امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سورنا ستاری معاون فناوری رییس جمهوری و برخی از فرماندهان نظامی و مسئولان این وزارتخانه حضور دارند.