۰ نفر

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعى:

ایجاد ٨٠٠هزار شغل دستاورد دولت تدبیر و امید/ ایران در حوزه کارافرینى رشد چشمگیرى داشته است

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 294302
ایجاد ٨٠٠هزار شغل دستاورد دولت تدبیر و امید/ ایران در حوزه کارافرینى رشد چشمگیرى داشته است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعى با اشاره به اهمیت مسئله کارآفرینى در کشور گفت: افزایش کسب و کار تا ٨٠٠هزار شغل از دستاوردهاى دولت تدبیر و امید است.

به گزارش اقتصادآنلاین، انوشیروان محسنى بندپى در دوازدهمین جشنواره ملى کارافرینان اظهار کرد: با توجه به این که ایران داراى سرمایه هاى انسانى و طبیعى ارزشمند است،  سوالی که مطرح می‌شود  این است که آیا در یک نظام هوشمند از این ظرفیت ها به خوبى استفاده کرده ایم یا خیر ؟

بندپى با اشاره به این که هم در بعد داخلى و هم در فضاى کسب و کار جهانى با جوانانى رو به رو هستیم که با معضل بیکارى رو به رو هستند، تصریح کرد: در بعد انفرادى تا حد بسیارى توانسته ایم توانمندى هاى خود را نمایان کنیم اما در بعد کلان و فنى کوتاهى کرده ایم اما اگر در دنیاى امروز کشورهایى در بعد اشتغال و پیوند ایده به محصول موفق بوده اند، ما هم چاره اى جز این نداریم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعى خاطرنشان کرد: نیم درصد از فضاى کسب و کار در اختیار کارافرینان است که از این میزان ٣٨ درصد اشتغال ایجاد کرده اند.

وى با تاکید بر این که باید براى تعریف درست کارافرینى قدم هاى درستى برداریم، گفت: در دولت تدبیر و امید دو مسئله بیش از مسائل دیگر اولویت داده شده ابتدا افزایش حمایت هاى اجتماعى به اقشارى که نیازمند ما هستند به طورى که مستمرى مددجویان کمیته امداد در این دولت بیش از ٦برابر شده است.

بندپى اضافه کرد: رونق اشتغال از دیگر اهداف دولت فعلى است. از سال ٨٤ تا ٩٢ سالانه ٧٧ هزار نفر به فضاى اشتغال وارد شدند اما از سال ٩٢ تا ٩٦ حدود ٨٠٠ هزار شغل ایجاد شده که پیش بینى مى شود تا پایان دولت فعلى این میزان به حدود یک میلیون شغل برسد.

بندپى با اشاره به این که اقتصاد مبتنى بر دانش بنیان در دستور کار دولت و وزارت کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه کارآفرینى از سال گذشته تاکنون در خاورمیانه از رتبه ١٤ به ١١ رسیده ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعى ادامه داد: گرایش عمومى مردم به کارآفرینى وجود دارد اما توانایى کارافرینان و وضعیت فضاى کسب و کار دو مولفه دیگرى است که دولت باید در این زمینه ها تلاش بیشترى کند.

بندپى درباره اقدامات پیش روى این وزارتخانه توضیح داد: ایجاد مدرسه هاى اشتغال براى جوانان، ایجاد زنجیره هاى ارزش و حمایت از پارک هاى رشد، از اقدامات پیش رو در این زمینه است.

وى در پایان گفت: به کارافرینان که رفع بیکارى را سرلوحه کارى خود قرار داده اند اطمینان مى دهم اگر به مردم تکیه کنند، بحران فعلى را نیز پشت سر خواهند گذاشت.