۰ نفر

قره خانی: سوال از روحانی در مقطع کنونی به صلاح نیست

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۶
کد خبر: 293996
قره خانی: سوال از روحانی در مقطع کنونی به صلاح نیست

نماینده مردم علی آباد کتول و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که در شرایط کنونی کشور و با در نظر گرفتن فشارهای اقتصادی، طرح سوال از رییس جمهوری به صلاح نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اسدالله قره خانی امروز شنبه در نشست خبری افزود: مطابق قانون اساسی و اختیارات برگرفته از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی سوال از رییس جمهوری حق نمایندگان است اما در موضوعی با این اهمیت بالا باید همه شرایط را سنجید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه طرح سوال از رییس جمهوری از حدود یک سال پیش مطرح است، گفت: در شرایط کنونی مخالف سوال از رییس جمهوری هستم و اگر 6 ماه قبل و یا 6 ماه بعد این موضوع مطرح می شد شاید موافق بودم.

قره خانی افزود: مشکلات امروز جامعه ریشه طولانی در گذشته دارد که بخشی از آن به موضوع موسسات مالی و اعتباری و مسائل دیگر برمی گردد.

وی با تصریح بر اینکه سیستم اقتصادی کشور بیمار است، گفت: برای درمان باید همه دست در دست هم کمک کنیم؛ دشمن قصد دارد با تشدید مشکلات اقتصادی به اهداف خود در کشورمان برسد.

نماینده مردم علی آباد اظهار کرد: عده ای در مواجهه با آمریکا قصد دارند چوب حراج به دارایی مملکت بزنند در صورتی که رییس جمهوری بارها اعلام داشته مقابل ترامپ زیاده خواه نباید کوتاه بیاییم.

قره خانی در خصوص تیم اقتصادی دولت نیز گفت: شخصا معتقدم وزرای اقتصاد و صنعت و تجارت ضعیف ترین اعضای کابینه هستند و باید استیضاح و یا برکنار شوند، حتی رییس سازمان برنامه و بودجه هم باید کناره گیری کند هرچند شرایط کشور وحدت و یکپارچگی را طلب می کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در خصوص 2 نرخی شدن بنزین هم گفت: با توجه به ظرفیت موجود می توان تولید نفت کشور را مانند گذشته تا 2 میلیون و 700 هزار بشکه نفت خام و 150 هزار بشکه میعانات گازی نگه داشت اما در صورت کاهش تولید و افزایش مصرف شاید نیاز باشد با افزایش قیمت موضوع جبران شود.

قره خانی یادآور شد: دولت اختیار 2 نرخی شدن بنزین و استفاده مجدد از کارت سوخت را دارد اما تلاش ما (درمجلس) این است اجازه ندهیم تا پایان سال (بنزین) گران شود.