۰ نفر

سازمان بنادر اعلام کرد:

سرمایه گذاری ۸هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر امیرآباد

۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱
کد خبر: 293385
سرمایه گذاری ۸هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر امیرآباد

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در حال انجام است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ سیاوش رضوانی درباره برنامه های توسعه بندر امیرآباد، افزود: ۶ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه بندر امیرآباد در دست ساخت است که میزان سرمایه گذاری آن به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می رسد.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد برای ساخت چهار طرح جدید نیز در دست اجرا است که میزان سرمایه مورد نیازشان حدود یک هزارو ۴۰۰میلیارد ریال برآورد شده است.

رضوانی اظهار داشت: تاکنون در منطقه اقتصادی بندر  امیرآباد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی به بار نشست و یک هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: اسکله «رورو ریلی» این بندر اوایل سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

رضوانی اظهار داشت: حدود ۹۵ درصد از ریل گذاری در خطوط خشکی به اتمام رسیده و در حوزه سایت دریایی کارها نیز درحال انجام است.

وی مزیت اسکله رورو را اتصال به شبکه ریلی سراسری اعلام کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح حدود ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی ایجاد شد تا این خطوط به شبکه سراسری کشور متصل شود.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآبادخاطر نشان کرد: با بهره برداری از اسکله رورو، صادرات و واردات کالا از طریق شبکه ریلی افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای اسکله رورو هزینه شد و پیش بینی می شود برای تکمیل آن نیز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز باشد. ظرفیت اسمی بندرامیرآباد حدود ۷.۵ میلیون تن است.

مدیر بندرامیرآباد با بیان اینکه اکنون حدود ۲۵ درصد از فعالیت های این بندر به صورت هوشمند انجام می شود، افزود: تلاش می شود تا تمام فعالیت های بندر امیرآباد که از بنادر نسل سوم محسوب می شود به سمت هوشمند سازی پیش برود.