۰ نفر

دستور وزیر اقتصاد به گمرکات؛

کرباسیان:صدای بخش‌خصوصی به ما می‌رسد/ امکان ترخیص کالا به صورت نسیه از گمرکات

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 293138
کرباسیان:صدای بخش‌خصوصی به ما می‌رسد/ امکان ترخیص کالا به صورت نسیه از گمرکات

وزیر اقتصاد درباره تلاش‌ها برای رفع مشکلات ترخیص کالا گفت: برای جلوگیری از انباشت کالاهای مربوط به خط تولید صنایع و واحدهای تولیدی، نهایت همکاری را با آنها به عمل آورند تا فعالان اقتصادی نسبت به ترخیص درصدی از کالای مورد نیازشان اقدام کنند. به این ترتیب با ارائه درخواست از طرف صاحب کالا، امکان ترخیص به صورت نسیه و با اخذ ضمانتنامه بانکی در گمرکات سراسر کشور فراهم آمده‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد با انتشار یادداشتی در اینستاگرام خود درباره اقدامات دولت برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی گفت: طی چند روزگذشته جلسات، تماس‌ها و گفت‌وگوهای بسیاری با فعالان بخش‌خصوصی داشتم. صاحبان صنایع که بخش مهمی از واردات آنها مربوط به مواد اولیه برای خطوط تولید و حتی ماشین‌آلات است، با مشکلات ارزی مواجه شده‌اند که در نهایت مانع از انتقال کالاهایشان به کارخانه‌ها می‌شود.

کرباسیان افزود: هدف وزارت اقتصاد همراهی با صاحبان کسب‌وکار و از همه مهمتر کمک به اشتغال آفرینی است. با توجه به برخی مشکلات پیش آمده از گمرک خواستم برای جلوگیری از انباشت کالاهای مربوط به خط تولید صنایع و واحدهای تولیدی، نهایت همکاری را با آنها به عمل آورند تا فعالان اقتصادی نسبت به ترخیص درصدی از کالای مورد نیازشان اقدام کنند. به این ترتیب با ارائه درخواست از طرف صاحب کالا، امکان ترخیص به صورت نسیه و با اخذ ضمانتنامه بانکی در گمرکات سراسر کشور فراهم آمده‌است.

وی ادامه داد: برای تسهیل در فرآیندهای اجرایی نیز اختیارات لازم برای گمرکات سراسر کشور فراهم شده و رئیس گمرک هم به دقت این موضوع را پیگیری می‌کند. پیش از این هم گمرک را مکلف کرده بودم بیشترین میزان همکاری با تولیدکنندگان را در دستور کار قرار دهند.

کرباسیان تصریح کرد: صدای بخش‌خصوصی به ما می‌رسد. دولت همراه کارآفرینان است و این رسالت را فراموش نمی‌کند. همانطور که پیش از این هم گفتم، اقتصاد ایران وامدار حضور کارآفرینان سالم و خدمتگذار به اقتصاد ملی است که با سخت‌کوشی به راهشان ادامه می‌دهند.

وزیر اقتصاد با انتشار تصاویری از گمرک بوشهر گفت: تصاویر مربوط به گمرک بوشهر است.همکاران ما در گمرکات جنوب باوجود گرمای شدید هوا در خدمت مردم هستند. چرخ هیچ کارخانه ای نباید از حرکت بازایستد.