۰ نفر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

پرداخت وام ۵میلیونی بازنشستگان از مهرماه/ افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به ۲.۱میلیون تومان

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
کد خبر: 293091
پرداخت وام ۵میلیونی بازنشستگان از مهرماه/ افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به ۲.۱میلیون تومان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام «وام ضروری» بازنشستگان از اول شهریور ماه خبر داد و گفت: وام‌های ضروری پنج میلیون تومانی از مهرماه واگذار و توزیع می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، جمشید تقی زاده، رییس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ثبت‌نام وام ۵ میلیونی بازنشستگان از شهریورماه آغاز‌ شده و وام‌ها از مهر‌ماه پرداخت خواهد شد.

افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به ۲.۱ میلیون تومان

وی در پاسخ به پرسشی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: ۳ درصد از بازنشستگان که ۱۰ یا ۱۵ سال سابقه دارند ۱ میلیون و ۲۰۰ تومان حقوق می‌گیرند.

تقی زاده افزود: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد تومان آن تامین شده‌است. با این مقدار اعتبار حداقل حقوق بازنشستگانی که ۳۰ سال سابقه کار دارند به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

طراحی رفاه کارت‌های چندمنظوره‌ برای بازنشستگان

وی با بیان اینکه از حدود6میلیون بازنشسته 2میلیون‌نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی، با افزایش کمک هزینه‌های توانبخشی این مبلغ به 540هزار تومان رسیده‌است و 32هزار بیمار صعب‌العلاج در اولویت رسیدگی قرار دارند.

تقی‌زاده ادامه داد: در بخش درمانی به دنبال الکترونیکی نمودن امور و کاهش زمان انتظار از 3ماه به 48ساعت و کاهش مراجعه حضوری بازنشستگان به مراکز درمانی هستیم.

وی افزود: 67شرکت زیان‌ ده و کم بازده را دراولویت فروش در بورس و فرابورس قرار‌ دادیم و برای 9 شرکت سودآوری دیگر که خارج از استراتژی‌های ما هستند هم همین تصمیم را گرفته‌ایم.

تقی زاده در خصوص کارت‌های رفاهی که قرار بود شهریور‌ماه در اختیار بازنشستگان قراربگیرد گفت: با جمع‌بندی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که بجز کارت رفاه کارت‌های چندمنظوره‌ای برای بازنشستگان طراحی کنیم.

وی در خصوص قانون بازنشستگی خاطرنشان کرد: این قانون یک قانون مترقی است که در صورت تصویب بسیاری از مشکلات بازنشستگان حل خواهد شد.

"آتیه سازان" باید از سیاست‌های صندوق بازنشستگی پیروی کند

وی در پاسخ به نارضایتی‌ بازنشستگان از بیمه آتیه سازان گفت: بیمه‌گر اگر رضایت بازنشستگان را جلب نکند قطعا تصمیمات دیگری خواهیم گرفت و بیمه آتیه‌سازان باید بداند که نمی‌تواند مطابق میل خود با بازنشسته رفتار کند و باید از سیاست‌های صندوق بازنشستگی پیروی کند.

وی ادامه داد: من نارسایی‌های موجود در حوزه درمان را کتمان نمی‌کنم اما با طراحی این بسته جدید درمانی که حدود20روز دیگر از رونمایی خواهد شد سعی می‌کنیم خدمات بهتری را ارائه کنیم.