۰ نفر

مودودی: باید منتظر جنگ جهانی اقتصادی باشیم

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۰
کد خبر: 292961
مودودی: باید منتظر جنگ جهانی اقتصادی باشیم

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: آمریکا از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند سوئیفت به دنبال کنترل اقتصادی و تهدید کشورها است که در واکنش به این موضوع باید منتظر جنگ جهانی اقتصادی باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا مودودی معاون سازمان توسعه تجارت ایران امروز در نشست خبری اظهار داشت: در طول 4 دهه انقلاب اسلامی ایران صادرات غیرنفتی کشورمان 10 هزار درصد افزایش یافته و رقم آن امروز به 50 میلیارد دلار می‌رسد؛ هرچند که نسبت به برنامه 1404 عقب هستیم.

وی با اشاره به دلایل عقب افتادگی توسعه صادرات غیرنفتی کشورمان گفت: به خاطر تنش‌ها و تحریمهای بین‌المللی از برنامه‌های توسعه‌ای کشور در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی عقب مانده‌ایم؛ روابط بانکی یکی از الزاماتی است که به توسعه صادرات غیرنفتی کمک می‌کند اما روابط ما در این بخش به درستی شکل نگرفته است. 

معاون سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات صادرت کنندگان نمونه ادامه داد:‌براساس تلاشهای صورت گرفته امسال در بحث خوشنامی برای انتخاب صادرکنندگان نمونه تغییراتی صورت گرفته است به طوری که صادر کنندگان نیز که دارای بدهی باشند امکان حضور رقابت‌ آنها در این انتخاب فراهم شده است.

مودودی افزود: در انتخاب صادرکنندگان نمونه سالجاری بحث ایجاد ارزش افزوده نیز دارای اولویت قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت: اقداماتی که آمریکا انجام می‌دهد تهدیدی برای کل دنیاست و با ترک این کشور از معاهده بین‌المللی برجام نشان داد که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست که این رویکرد تهدیدی جهانی به حساب می‌آید و این شرایط مورد قبول اروپایی‌ها نیست.

معاون سازمان توسعه تجارت افزود: ایالات متحده آمریکا با توجه به ابزارهای الکترونیکی مانند سوئیفت به دنبال کنترل کشورهاست و تهدیدی برای جامعه جهانی است.

وی اضافه کرد: تداوم این شرایط با توجه به واکنش سایر کشورها تبدیل به یک جنگ جهانی اقتصادی می‌شود و به نظر نمی‌رسد که آمریکا این بار بتواند در تحریمهای خود علیه کشورمان اجماعی حاصل کند.