۰ نفر

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

تصویب طرح اصلاح قانون چک منجر به کاهش مشکلات بانکی می‌شود

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 291078
تصویب طرح اصلاح قانون چک منجر به کاهش مشکلات بانکی می‌شود

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ، با اشاره به ضعف های قانونی چک، اصلاح این قانون را برای کاهش مشکلات بانکی و بهبود تعاملات تجاری در کشور ضروری دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، فرهاد تجری، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه عمده مبادلات تجاری در کشور با اسناد تجاری مانند چک صورت می‌ گیرد، گفت: به خاطر عمده مراودات مالی که در بازارهای داخلی کشور با استفاده از چک انجام می‌ شود، قانون چک بسیار مهم و حساس است.

تجری افزود: بخش عمده ای از اقتصاد ما دستخوش مبادلات تجاری است که خریداران و فروشندگان با استاد تجاری انجام می‌ دهند و در صورتی‌ که یکی از طرفین در قبال چکی که صادر کرده قادر به پرداخت مطالبات آن نباشد، علاوه بر مشکلاتی که در حوزه قضائی ایجاد می ‌شود باعث کاهش اعتبار او در میان بازاریان نیز خواهد شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به ضعف های قانون چک گفت: ما باید این قانون را متناسب با شرایط روز جامعه اصلاح کنیم. در طرح اصلاح قانون چک به موارد مهم و راهگشایی تاکید شده است که با تصویب نهایی آن و تبدیل شدن به قانون قطعا شاهد کاهش مشکلات بانکی و به ویژه در حوزه اسناد تجاری خواهیم بود.

تجری با اشاره به مزایای طرح اصلاح قانون چک اضافه کرد: در این طرح، سامانه ای طراحی و تدوین شده است که بانک‌ها می ‌توانند با استفاده از این سامانه از میزان اعتبارات متقاضیان دسته چک آگاهی کسب کنند و با توجه به وضعیت حساب اشخاص به آن‌ها دسته چک اعطا کنند.