۰ نفر

نایب رئیس کمیسیون بازار پول اتاق بازرگانی تهران؛

جذب منابع ارزی با بسته جدید دولت / ثبات ویژگی اصلی بسته ارزی دولت

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 291077
جذب منابع ارزی با بسته جدید دولت / ثبات ویژگی اصلی بسته ارزی دولت

نایب رئیس کمیسیون بازار پول اتاق بازرگانی تهران گفت: از نکات مهم بسته جدید ارزی که می‌تواند بسیار راهگشا باشد تضمین پرداخت سود و اصل سپرده‌های ارزی از سوی بانک مرکزی است.

 سید حسین سلیمی درباره بسته ارزی جدید دولت اظهار کرد: مجهولاتی در سیاست ارزی گذشته دولت وجود داشت و اطلاع رسانی‌های به موقع نشده بود و بازار ارز طی چهار ماه گذشته نامشخص بود حتی بازار ثانویه مطرح شد اما، عملا بازار ثانویه‌ای وجود نداشت.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، نایب رئیس کمیسیون بازار پول اتاق بازرگانی تهران با اشاره به جزئیات بسته جدید افزود: نکته مهمی که در بسته جدید دیده می‌شود، این است که اعلام شده ارز کالا‌های اساسی و دارو تا پایان سال با قیمت ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود و تغییری نخواهد کرد و داشتن ثبات یکی از نکات خوبی است که باید وجود داشته باشد.

وی درباره وضعیت بازار ثانویه در بسته جدید گفت: به دلیل اینکه بسته جدید هنوز عملیاتی نشده نمی‌توان اظهار نظر کرد که مشکل برطرف می‌شود یا خیر اما، قطعا بر اساس عرضه و تقاضا خواهد بود و دولت نیز آن را مدیریت خواهد کرد.

سلیمی با تاکید بر اینکه حتما مدیریت باید به گونه‌ای باشد که تلاطم نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: نرخی که در این باره از سوی بازار تعیین می‌شود باید نرخ باشد که بتواند جوابگوی اقتصاد ما باشد تا اثرات تورمی آن کم باشد، پیش بینی می‌شود قیمت از بین ۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار تعیین شود که کمترین تورم را به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بازگشایی صرافی‌ها در بسته جدید گفت: بسته شدن صرافی‌ها از سوی دولت موجب ایجاد تنش در بازار شد و بازگشایی مجدد آن‌ها می‌تواند نیاز افراد جامعه برای درمان و مسافرت را برطرف کند و این یکی از نکات مثبتی بود که در بسته جدید دیده شده است.

وی یکی دیگر از نکات مهم بسته جدید را که می‌تواند بسیار راهگشا باشد تضمین پرداخت سود و اصل سپرده‌های ارزی از سوی بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: البته این موضوع در گذشته وجود داشت اما، بانک‌ها هنگام پرداخت، سپرده‌ها را به صورت ریالی به سپرده گذاران بر می‌گرداندند و اعتماد مردم در این زمینه سلب شد و اگر این کار اجرا شود ارز‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور را می‌تواند جذب و می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.