۰ نفر

قیمت ارز هرچه سریع تر کاهش می‌یابد

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۸
کد خبر: 291073
قیمت ارز هرچه سریع تر کاهش می‌یابد

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس از حضور رییس کل بانک مرکزی در جلسه امروز - سه شنبه - این فراکسیون خبر داد و گفت: عبدالناصر همتی در این جلسه اعلام کرد قیمت ارز هر چه سریع تر کاهش می یابد و ارز دانشجویی احیا و با دلالان بازار ارز برخورد جدی می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه ذوالقدر  افزود: رییس کل بانک مرکزی در این جلسه توضیحاتی درمورد وضعیت بازار ارز به نمایندگان عضو فراکسیون امید ارائه کرد. وی اظهار داشت: همتی بیان کرد که بانک مرکزی برای گردش دلار در زمان تحریم ها راهکارهای خاصی را در نظر گرفته است و از طریق تزریق ارز به بازار ثبات را ایجاد کند و قیمت آن را کاهش دهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس به نقل از رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد که به شدت در مقابل رانت می ایستد و اجازه نمی دهد دلالان مشکلاتی برای بازار ارز ایجاد کنند.

ذوالقدر افزود: همتی تصریح کرد اگر نتواند در این دوره مفید باشد از ریاست کل بانک مرکزی کنار می رود از این رو تمام تلاش خود را می کند که بازار را سروسامان دهد.

وی تصریح کرد: رییس کل بانک مرکزی همچنین تاکید کرد که تلاش می کند ارز دانشجویی را احیا کند. عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ادامه داد: همتی مبارزه با پولشویی را یکی از مهم ترین اهدافش در دوره جدید ریاست بانک مرکزی دانسته و تاکید کرد بانک مرکزی استقلال خواهد داشت و زیر فشارها نخواهد رفت.

ذوالقدر همچنین گفت: رییس کل بانک مرکزی همچنین قول داد که با دلالان بازار به شدت برخورد می کند و اجازه نمی دهد مشکلی در تامین دلار وجود داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه نمایندگان مجلس نیز نظرات خود را در مورد وضعیت بازار ارز بیان کردند.