۰ نفر

بیکاران به سمت مهارت آموزی هدایت می‌شوند

آخرین وضعیت بیمه بیکاری در کشور

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 290415
آخرین وضعیت بیمه بیکاری در کشور

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که برای توسعه اشتغال آفرینی، بیکاران کشور به سمت مهارت آموزی هدایت می شوند.

به گگزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کریم یاوری روز شنبه در کارگاه آموزشی کاریابی های استان البرز افزود: توانمند سازی از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب مهارت و خود اشتغالی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیکاران است.

وی در خصوص وضعیت بیمه بیکاری در کشور گفت: بیمه بیکاری در واقع یک بسته حمایت اجتماعی است که در آن تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه شدگان مشمول قانون کار که بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند، مستمری پرداخت می کند.

یاوری در خصوص اهمیت ارائه آموزش های مهارتی از سوی مراکز آموزش فنی وحرفه ای برای اشتغال دوباره مقرری بگیران اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف است آموزش های مهارتی مورد نیاز بازار کار را ارائه دهد.

وی افزود: در بحث بیمه بیکاری موضوعاتی از قبیل اشتغال دوباره مقرری بگیران، کشف اشتغال پنهان و ارائه آموزش‌های مهارتی بسیار حایز اهمیت است.

وی بیان داشت: کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که بخواهند هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابه جایی کارگاه و ماشین آلات را به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت انجام دهند و اصلاح ساختار کنند، کارگران آنان در طول مدت زمان تغییرات اقتصادی با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: چالش بنگاه های اقتصادی فقط نقدینگی نیست بلکه پاره ای از مشکلات آنهامانند بالا بودن هزینه های تولید، انباشت محصولات تولیدی و ... درون کارگاهی است که البته رکود، تحریم ها ، قاچاق کالاو مطالبات سازمان ها به عنوان مشکلات برون کارگاهی برای بخش تولید مانع ایجاد کرده است

وی گفت: در شرایط کنونی تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باید نهایت همکاری وهمراهی را با بنگاه های اقتصادی برای حفظ اشتغال کارگران و جلوگیری از مشکلات بیشتر برای آنان را به عمل آورند.