۰ نفر

واکنش ناطق نوری به پیشنهاد مذاکره ترامپ

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 289435
واکنش ناطق نوری به پیشنهاد مذاکره ترامپ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ روانی دشمن برای هدف قرار دادن اعتماد مردم به نظام ؛ تصریح کرد : برای مقابله با این جنگ روانی نیازمند فرماندهی واحد رسانه ای هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: موفقیت در جنگ روانی دشمن ؛ نیازمند برنامه ریزی جدید است و همه نهادهای اطلاعاتی و خبری اعم از دولتی و غیر دولتی باید به کمک این فرماندهی واحد رسانه ای بشتابند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در رصد تحرکات رسانه ای دشمنان ؛ خاطر نشان کرد : همانگونه که در دوران دفاع مقدس ؛ آحاد مردم از اقوام و مذاهب مختلف به میدان آمدند ؛ امروز نیز همه باید ' ید واحده ' شده و یکدست و یکپارچه عمل کنیم.

ناطق نوری گفت که در دوران دفاع مقدس اصلاح طلب و اصولگرا و میانه رو مطرح نبود و امروز نیز باید همه باهم باشیم.

وی ، اصحاب خبر و رسانه را به عنوان سربازان خط مقدم جنگ رسانه ای خواند و گفت : در جنگ رسانه ای نیازمند خلاقیت ، همدلی و استفاده بهینه از نیروها ؛ ابزار و امکانات هستیم .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سرمایه گذاری کلان دشمنان بویژه صهیونیست ها در عملیات روانی با هدف تاثیرگذاری بر افکار و اذهان مردم ایران اشاره کرد و گفت : در چنین جنگ رسانه ای شاهدیم که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی با برخی ایرانی ها جلسه می گذارند و در سخنانشان شخصیت های بزرگ روحانی و غیرروحانی را زیر سئوال می برند.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در مبارزه با این جنگ روانی دشمن ؛ لزوم حمایت و پشتیبانی مسئولان از رسانه ها را ضروری دانست .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درعین حال گفت که باید هوشیار بود چرا که این شمشیر دولبه است و کوچک ترین خطای رسانه ای می تواند بزرگترین آسیب را به این جبهه بزند . باید با حفظ هوشمندی مقابل هجمه ها پیروز شویم.

رییس اسبق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مهم حفظ و تقویت اعتماد میان مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت : ' اعتماد مردم نسبت به ما کم شده است . البته دشمنان هم کار کرده اند و هم را گردن آنها نباید بیندازیم و خودمان هم مقصریم و ما باید ببینیم چه چیزی به جامعه تزریق می کنیم.

وی به برخی اخبار منتشر شده درباره فسادهای اقتصادی اشاره کرد و گفت : مردم سئوال می کنند که کدام موضوع رسیدگی و با کدام متخلف برخورد شد . اینها اعتماد را از بین می برد.

ناطق نوری گفت : ما باید با عمل و بها دادن به مردم ؛ اعتماد را به جامعه برگردانیم و باید مردم ببینند که ما و آنها یکی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تهدیدات دشمنان علیه کشورمان اشاره کرد و گفت : آنها ( دشمنان ) همواره تهدید می کنند که همه گزینه ها روی میز است . ما تا آنجا که یادمان هست ؛ اینها روی میز بوده است اما آنچه عملیاتی می کنند جنگ رسانه ای و استفاده از فضای مجازی است.

وی گفت : ترامپ و غیرترامپ طبیعتا دشمن ما هستند و آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب نمی خواست حکومتی مستقل که خودش تصمیم گیر است بر سر کار آید لذا از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام ؛ دریغ نخواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش از خبرنگاران به عنوان مظلوم ترین قشر جامعه نام برد و با اشاره به مسئولیت های گوناگونی که در چهار دهه انقلاب برعهده داشته و از نزدیک با خبرنگاران در ارتباط بوده ؛ گفت : سختی کار خبرنگاران همواره از دغدغه های من بوده است.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر درجلسه گفت : از سختی حرفه شما آگاه هستم . گاهی می بینم خبرنگاران جوان با بی مهری ها ؛ تحقیرها و بعضا برخوردهای تندی هم روبرو می شوند . برخوردهایی که در آن منزلت انسانی و اسلامی خبرنگاران لحاظ نمی شود.

وی گفت : ممکن است برخی اخبار با مزاج برخی نسازد یا انتقاد کنند. خبرنگار باید آزاد باشد و بنده ی کسی نباشد و خبر را نباید به گونه ای انتشار داد که حقیقت کتمان شود.

حجت الاسلام ناطق نوری گفت : البته این فشار ؛ مشکلات و مظلومیت ها نباید خبرنگاران را دلسرد و از میدان خارج کند. بدون شک هرقدر کارها سنگین تر و موثرتر باشد ؛ سختی آن نیز بیشتر می شود.

وی در ادامه سخنانش مقاومت ملت ایران در دوران مختلف انقلاب را ستود و گفت : بر خلاف ادعاهایی که مطرح می شود مبنی بر اینکه مردم و نسل جدید عوض شده و این نسل مانند نسل سال 57 نیست ؛ معتقدم ملت ما همان ملت است و ایرانی در هرکجای دنیا که باشد به ایرانی بودن خود افتخار می کند.

وی شهدای مدافع حرم از جمله شهید محسن حججی و امثال این شهید را از نسلی دانست که پس از انقلاب بدنیا آمده اند و اینگونه برای دفاع از نظام ؛ جان می دهند .

وی گفت : بدون شک شهدای با خدای خویش معامله کردند و اگر انسان برای خدا کار کند در برابر همه عالم مثل کوه ایستادگی می کند.

ناطق نوری همچنین از ' ازادی و آزادگی ' به عنوان بالاترین نعمت ها یاد کرد و گفت : البته معنای آزادی بی بندباری در کلام و حرمت شکنی نیست.

در این مراسم ؛ لوح های یادبودی به نشانه تجلیل از مقام شامخ شهدای ایرنا به خانواده های معظم این شهدا اهدا شد.