۰ نفر

مخالفت ربیعی با تفکیک وزارتخانه‌‌اش

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 287350
مخالفت ربیعی با تفکیک وزارتخانه‌‌اش

هیأت وزیران دیروز در حالی به تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه رأی مثبت داد که در مرداد ماه پارسال علی ربیعی با شنیدن زمزمه‌های این تفکیک با آن مخالفت کرده و گفته بود نمی‌توان سیاست‌های اجتماعی را قطعه قطعه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سال گذشته وقتی زمزمه‌های تفکیک وزارتخانه‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیر رسمی مطرح شده بود، علی ربیعی مخالفت جدی خود را با آن ابراز کرد، حالا اما دیروز دولت به تفکیک این وزارتخانه رای مثبت داد و البته هنوز نمیدانیم وزیر کار چه نظری در این مورد دارد.

ربیعی مرداد ماه پارسال در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: سیاست‌های اجتماعی را نمی‌توان از هم منفک کرد.

او گفته بود: آغاز توانمندی سازی و رفاه، با اشتغال، کار و فنی حرفه‌ای است؛ پیش از انقلاب اسلامی ایران نیز کار، رفاه و تأمین اجتماعی با یکدیگر بوده  و در بسیاری از کشورهای دنیا مانند سنگاپور، ترکیه و مکزیک نیز و کشورهای دیگر زیادی به همین صورت است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرده بود که کارگر امروز را نمی‌توان از بازنشسته فردا جدا کرد و این‌ها یک مجموعه هستند و سیاست‌گزاری اجتماعی را نباید شکست. برخی درباره جدایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت می‌کنند، اما نمی‌توان سیاست‌های اجتماعی را از یکدیگر قطعه‌قطعه کرد.

ربیعی حتی در همان ایام در سخنرانی‌ای درباره زمزمه‌هایی که مبنی بر لزوم تفکیک این وزارتخانه مطرح می‌شود، گفته بود: نمی‌دانیم این مصیبت را به کجا ببریم که گاه حتی دو صفحه کار کارشناسی بر روی موضوعی صورت نگرفته اما به ناگاه نغمه‌هایی درباره آن بیرون می‌آید.