۰ نفر

تعلل دولت در راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق

حاجی دلیگانی: عده‌ای نمی‌خواهند حقوقشان شفاف شود

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 287258
حاجی دلیگانی: عده‌ای نمی‌خواهند حقوقشان شفاف شود

یک نماینده مجلس با بیان این که دولت در راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران تعلل کرده است گفت: عده ای در دولت نمی خواهند شفاف سازی حقوق پرداختی انجام شود چونکه ممکن است دست خودشان رو شود .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،‌ سال گذشته و در جریان بررسی برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس ماده 29 برنامه ششم توسعه را تصویب کرد که به موجب این ماده قانونی دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام و امکان تجمیع تمامی پرداخت‌ها به مقامات، روسا و مدیران همه دستگاه های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

متاسفانه با گذشت موعد مقرر و بیش از سه ماه از پایان مهلت دولت تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده و معاون رئیس جمهور اخیرا  اعلام کرده دسترسی عمومی برای مشاهده دریافتی و حقوق مدیران را امکان پذیر نیست و سایر قوا هم در این زمینه همکاری نمی کنند .

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس در گفتگو با برنامه شب گذشته پایش در این زمینه گفت: دولت در این زمینه تعلل کرده است ، عده ای در دولت نمی خواهند شفاف سازی حقوق پرداختی انجام شود چونکه ممکن است دست خودشان رو شود . در حال حاضر برخی از افراد دچار زیاده خواهی ها شده اند و نمی خواهند حقوقشان افشا شود .

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: این افراد سعی می کنند از اجرای این قانون طفره روند ، در زمان اجرای این قانون هم مخالفت هایی زیادی از طرف برخی نمایندگان و اعضا دولت صورت گرفت . ما اعتقاد داریم همه مردم باید حقوق ها را ببینند ، مردم کارفرما هستند و دولت و مجلس و قوه قضائیه پیمانکار و مردم باید بدانند چه کسی به چه میزان حقوق می گیرد .

وی اظهارداشت:  دولت از خودش شروع کند و من قول می دهم اگر کسی حقوقش را افشا نکرد ما در مجلس پیگیری و برخورد کنیم . من به عنوان یک نماینده و از طرف نمایندگانی که دغدغه افشای حقوق و شفاف سازی را دارند به رئیس جمهور ، رئیس مجلس و قوقه قضائیه هشدار می دهم اطلاعات و حقوق مدیران زیر مجموعه شان را منتشر کنند و اگر اینکار را نکنند در مجلس با آنها برخورد می کنیم .