۰ نفر

تعاونی‌های سهام عدالت بزودی تسویه حساب می‌شوند

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۳۹
کد خبر: 287201
تعاونی‌های سهام عدالت بزودی تسویه حساب می‌شوند

مشاوررئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به عدم ثبت نام جدید برای سهام عدالت، ادامه فعالیت نیروی انسانی شاغل درتعاونی های شهرستانی منتفی است اما به زودی طلب مانده این افراد پرداخت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، جعفر سبحانی  در پاسخ به این پرسش که  با آزاد سازی سهام عدالت در قالب صندوق های سرمایه گذاری، تعاونی های سهام عدالت عملا منحل شده و نیروی انسانی این تعاونی ها هم بلاتکلیف هستند، آیا برنامه ای برای ساماندهی این افراد وجود دارد؟ اظهار کرد: تا زمانی که مصوبه مجلس در خصوص آزادسازی سهام عدالت به تایید نهایی نرسد نمی توان هیچ اظهارنظری در خصوص این نوع آزادسازی کرد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: طبق آنچه که در لایحه ارسالی به مجلس پیش بینی شده بود، در صورت آزادسازی برگه اوراق سهم از طریق صندوق های ETF در بورس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با عملیاتی شدن این امر، طبیعتا شرکت های سرمایه گذاری استانی از گردونه خارج خواهند شد.

سبحانی با اشاره به تعاونی های شهرستان ها که کار ثبت نام سهام عدالت را انجام می دادند، تصریح کرد: با توجه به رقم اعتبار دولت برای تسویه حساب، عملا نیروی انسانی شاغل در این تعاونی ها به لحاظ جایگاه استخدامی نکته ای ندارند.

وی با بیان اینکه این افراد نیروهای استخدامی دولت نیستند، افزود: بر اساس مقررات،  مقرر شده بود در هنگام ثبت نام از مشمولان سهام عدالت این تعاونی ها فعال باشند و به امر ثبت نام کمک کنند و اکنون که دیگر موضوع ثبت نام برای مشمولان وجود ندارد، طبیعتا بحث ادامه فعالیت آنان در این امر منتفی است.

سبحانی ادامه داد: حق الزحمه این افراد نیز پرداخت شده و مابقی طلب مورد نظر آنها  نیز با مساعدت دولت که طی یک ماه گذشته مبلغ و اعتباری  را به این امر اختصاص داد، به زودی پرداخت می شود و به طور کامل تسویه حساب با تعاونی های شهرستانی صورت می گیرد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی یادآور شد: به لحاظ قانونی کار جدیدی با این تعاونی ها نداریم اما تلاش خواهد شد در صورتی که لایحه آزادسازی سهام عدالت در مجلس به تصویب برسد در صورت امکان از پتانسیل نیروی انسانی این گروه استفاده کنیم.