۰ نفر

نهاوندیان در جمع فعالان اجتماعی مطرح کرد؛

عزم دولت برای مدیریت نقدینگی/ با مسئولیت گریزی مشکلات حل نمی‌شود

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۲
کد خبر: 287127
عزم دولت برای مدیریت نقدینگی/ با مسئولیت گریزی مشکلات حل نمی‌شود

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با تأکید بر عزم جدی دولت برای مدیریت نقدینگی در کشور گفت: اگر رویکرد در جامعه فرافکنی و مسئولیت گریزی باشد، مشکلات حل نخواهد شد.

محمد نهاوندیان شامگاه یکشنبه در جمع فعالان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی لرستان با اشاره به اقدام هماهنگ سران سه قوه برای تکمیل طرح های نیمه تمام گفت: در شورای هماهنگی اقتصادی در این رابطه تصمیم گرفته شده است.

وی با اشاره به مدیریت نقدینگی و عزم جدی دولت برای تحقق این امر گفت: باید برای توسعه کشور بخش خصوصی کشور را مطمئن کنیم تا به میدان بیاید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور به نیاز ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل طرح های نیمه تمام کشور اشاره کرد و گفت: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که سرمایه گذار احساس سود آوری داشته باشد.

نهاوندیان با بیان اینکه اعتباری معادل یک و نیم میلیارد دلار برای حوزه اشتغال روستایی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: امروز دولت، مجلس و قوه قضائیه بیشتر از هر زمان دیگری برای به میدان آوردن امکانات مردمی پای کار است.

وی با تاکید بر اینکه هر وقت متوسط درآمد کشور بالا رفت برای کشور حادثه سازی شد، گفت: جاهایی نمی خواهند کشور رشد دراز مدت داشته باشد،  اما ما با بالا بردن هوشیاری جوانان از موفق شدن حادثه سازی ها جلوگیری خواهیم کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر ایجاد احساس مسئولیت جمعی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... گفت: اگر حالت و رویکرد در جامعه ای فرافکنی و مسئولیت گریزی باشد مشکلات حل نخواهد شد.

استقلال کشور در اقتصاد ما حراست می شود

نهاوندیان با تاکید بر اینکه استقلال کشور در مرزها حراست نمی شود، گفت: استقلال در اقتصاد ما حراست می شود و اگر به بیرون از کشور پیام عدم انسجام و اختلافات در حوزه سیاست داده شود مطمئن باشید که دشمن خارجی طمع می کند.

وی تاکید کرد: پیام داخلی ما باید انسجام باشد و بارها نیز ثابت شده که توطئه خارجی نمی تواند برای کشور تعیین سرنوشت کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه ما به اندازه کافی سرمایه در کشور داریم، عنوان کرد: باید سرمایه ها را شناسایی کنیم و آن ها را به نحو هدفمند کنار هم بگذاریم.

نهاوندیان با بیان اینکه لرستان از سرمایه های خود که موتور محرکه توسعه هستند استفاده نکرده است؛  باید از نخبگان که سرمایه استان هستند استفاد شود، تصریح کرد: هیچ کس غیر از اندیشمندان استان نمی توانند به لرستان کمک کنند.

وی با تاکید بر نگاه مولد به جای استمداد از بیرون گفت: از فرصت های بیرون نیز باید متفکرانه استفاده کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه فضای تصمیم گیری کشور بیش از هر زمان دیگری حمایت گر توسعه ظرفیت های درونی است، بیان داشت: باید جلوگیری از التهاب بیشتر و گرانی را تضمین کرد؛ امروز نیازهای اساسی کشور و همچنین مواد اولیه تولید به اندازه کافی قابل تامین است.

سیاست گذاری، آرامش بخشی و التهاب زدایی وظیفه دولت است

نهاوندیان با بیان اینکه رشد پایدار در توجه به بخش خصوصی فراهم می شود و باید به سرمایه و ابتکار مردم بها داد، گفت: نباید به محض اینکه مشکلی پیش می آید توقع داشته باشیم که دولت مداخله متصدیانه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست گذاری، آرامش بخشی و التهاب زدایی وظیفه دولت است، افزود: اگر کسی به التهاب دامن بزند بداند که زبانه این التهاب دامن خودش را هم می گیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه کسی که به التهاب در بازار طلا و ... کمک کرد و قیمت فلان بازار را بالا برد، بداند که مشکلات تنها محدود به آن بازار نخواهد شد و گسترش پیدا می کند، افزود: همچنین قدرت خرید کاهش پیدا می کند.

نهاوندیان گفت:  اگر دهان به دهان نرخ ارز را بالا ببریم یادمان باشد که تورم هم گسترش پیدا می کند.