۰ نفر

در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی صورت گرفت؛

موافقت دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ افزایش 30درصدی جریمه‌ها در قانون امور گمرکی

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۵۹
کد خبر: 287123
موافقت دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ افزایش 30درصدی جریمه‌ها در قانون امور گمرکی

در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، استاندار پیشنهادی خراسان شمالی از هیات وزیران رأی اعتماد گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر این اساس، اعضای دولت آقای محمدرضا خباز را به عنوان استاندار خراسان شمالی منصوب و از زحمات و خدمات استاندار پیشین تشکر کردند.

رئیس جمهور آقای خباز را از چهره های فعال و مؤثر دانست که همواره در مسئولیت‌هایی که به عهده گرفته، موفق بوده است.

روحانی همچنین با توجه به اهمیت استان خراسان شمالی از جهات مختلف بویژه جاذبه‌های تاریخی و باستانی و مسیر راه زائرین امام رضا(ع)، بر توسعه گردشگری و تلاش برای افزایش اشتغال و بهبود زندگی مردم تأکید کرد.

وی توسعه راه آهن استان و اتصال آن به گلستان به جهت اهمیت اقتصادی و توریستی و بهره گیری از زیرساخت های ارتباطی در جهت توسعه اشتغال های نوین و توسعه پتروشیمی را از برنامه های استاندار ذکر نمود و برای ایشان در پیشرفت هرچه بیشتر استان آرزوی موفقیت کرد.

موافقت دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون»

دولت با توجه به ضرورت تمرکز بیشتر بر اشتغال و کارآفرینی و تجهیز کلیه امکانات و فرصت‌های کشور برای حل مشکل بیکاری توسط یک مدیریت واحد و مسئول و نیز لزوم احساس حمایت موثرتر از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه در برابر تکانه‌های اقتصادی و تمرکز در ساماندهی هرچه بیشتر منابع و امکانات تخصیص یافته کشور در حوزه رفاه اجتماعی، با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» موافقت کرد و آن را در قالب لایحه دو فوریتی برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

دولت با افزایش جریمه ها و حدنصاب های ریالی در قانون امور گمرکی موافقت کرد

هیات وزیران با توجه به افزایش شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در سال های 1394 لغایت 1396، با افزایش 30 درصدی جریمه ها و سایر حد نصاب‌های ریالی تعیین شده در قانون امور گمرکی موافقت کرد.

آیین نامه نحوه و ترتیب وصول پذیره و اهدایی در اراضی موقوفه اصلاح شد

با تصویب دولت، آیین نامه نحوه و ترتیب وصول پذیره و اهدایی در اراضی موقوفه اصلاح شد.