۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

صدور برگه مالیات 9هزار میلیارد تومانی برای بانک‌ها/ 2500فراری مالیاتی و 3000شرکت صوری شناسایی شدند

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۲
کد خبر: 287082
صدور برگه مالیات 9هزار میلیارد تومانی برای بانک‌ها/ 2500فراری مالیاتی و 3000شرکت صوری شناسایی شدند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقدامات لازم برای دریافت صورتحساب های بانکی ۲۵۷۹ مودی مشکوک به فرار مالیاتی در راستای رصد و بررسی تراکنش های سنگین و مشکوک بانکی به انجام رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مسعود کرباسیان در یادداشتی که در اینستاگرام خود منتشر کرد، آورده است: برای بهبود شرایط کسب وکار ضمن ایجاد شفافیت های مالی باید انواع فشارها از دوش بخش خصوصی مولد و کارآفرین برداشته شود. به همین دلیل اساس رویکرد وزارت اقتصاد بر این مبنا تنظیم شده که با شناسایی مودیان جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی و ایجاد بسترهای الکترونیک برای سهولت هر چه بیشتر فرآیندهای مالیاتی بخشی از فشار از دوش تولید برداشته شود.
ما در وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی نهایت سخت گیری را به فراریان مالیاتی خواهیم داشت. خوشبختانه اقدامات لازم برای دریافت صورتحساب‌های بانکی ۲۵۷۹ مودی مشکوک به فرار مالیاتی در راستای رصد و بررسی تراکنش‌های سنگین و مشکوک بانکی به انجام رسیده است. همچنین پیگیری و رصد فعالیت‌های شرکت‌های صوری و کاغذی و پدیده فاکتورهای صوری و رسیدگی به مالیات بیش از ۳۰۰۰ شرکت صوری هم انجام شده است.
اتفاقات چند هفته اخیر در مورد واردات خودرو و کالاهای دیگر با ارز ۴۲۰۰ تومانی تا حدودی به نواقصی در کارت‌های بازرگانی مربوط بود. بخصوص برخی سودجویان اقدام به دریافت کارت بازرگانی برای افرادی بی‌اطلاع و بیگانه با فعالیت‌های اقتصادی می‌کنند. در مرحله بعدی با کارت بازرگانی فعالیت آنها، واردات انجام می دهند و پس از آن هم فرار مالیاتی می کنند. وزارت اقتصاد با نهایت قدرت در مقابل این رفتار ایستاده است. به همین جهت اقدامات لازم برای ممانعت از فرار مالیاتی دارندگان کارت بازرگانی از طریق شناسایی مودیان واقعی و صاحبان اصلی درآمد که از کارت بازرگانی اجاره ای به منظور فرار مالیاتی استفاده می‌کردند، انجام شده است.
در اجرای تبصره ۱۵۷ قانون مالیات های مستقیم علیه این متخلفین به مراجع قضایی اعلام جرم کرده ایم و تا ریال آخر مالیاتشان را اخذ خواهیم کرد. اجازه نمی دهیم فشار مالیاتی روی دوش بخش خصوصی مولد، کارآفرینان متعهد، کارمندان و کارگران باشد و عده ای دیگر در سایه بمانند و مالیات ندهند. اولویت ما مردم و تولید است. کارآفرینان مطمئن باشند که حقشان را از فراریان مالیاتی می‌گیریم.