۰ نفر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مالیات بر ارزش افزوده می تواند منابع حوزه سلامت را پایدار کند

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
کد خبر: 287073
مالیات بر ارزش افزوده می تواند منابع حوزه سلامت را پایدار کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این وزارتخانه به دلیل کمبود نقدینگی با کمبود برخی داروها به ویژه بیماران خاص مواجه است، گفت: یکی از منابعی که می تواند درآمد پایدار برای وزارت بهداشت ایجاد کند، مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست کمیسیون اقتصادی با رئیس مجلس و وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه ناپایداری منابع حوزه سلامت مشکلات زیادی برای وزارت بهداشت و بیمه ها ایجاد کرده است، گفت: وزارت بهداشت به دلیل کمبود نقدینگی با کمبود برخی داروها به ویژه داروهای بیماران خاص مواجه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگر منابع پایدار وجود داشته باشد مشکلات وزارت بهداشت کمتر می شود، افزود: از مجلس و دولت درخواست شده که منابع حوزه سلامت پایدار شود که یکی از این منابع پایدار مالیات بر ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: به جای ارقامی که هرساله از بودجه عمومی به بخش سلامت اختصاص می یابد این منابع باید از مالیات بر ارزش افزوده تخصیص یابد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال افزایش اعتبارات نیست بلکه درخواست این وزارتخانه پایدار کردن منابع است.