۰ نفر

خریداران انبوه سکه و ارز باید مالیات بدهند

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱
کد خبر: 287067
خریداران انبوه سکه و ارز باید مالیات بدهند

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: برخی افراد که اقدام به خرید انبوه سکه و ارز کرده اند، شناسایی شده و اطلاعات آنان برای دریافت مالیات در حال پایش است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد مسیحی» روز یکشنبه در حاشیه کارگروه مالیاتی فعالان اقتصادی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: مطالبه مالیات از این افراد که به صورت انبوه سکه و ارز خریداری کرده اند از اولویت ها و برنامه های جدی سازمان امور مالیاتی است. 
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از هزینه های جاری از محل وصول مالیات تامین می شود، اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار درآمدهای مالیاتی از درآمد نفت بیشتر شد. 
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی، شفاف سازی را اولویت سازمان امور مالیاتی اعلام و تاکید کرد که باید اخذ مالیات عادلانه و منصفانه باشد. 

بیش از چهار هزار شرکت صوری و کاغذی با فرار مالیاتی شناسایی شد 
مسیحی گفت: فرار مالیاتی را نمی توان در بخش خاصی متمرکز دانست اما در سال های گذشته شرکت های صوری و دارندگان کارت های بازرگانی یکبار مصرف فرار مالیاتی داشته اند. 
وی افزود: در این راستا، تصمیم هایی گرفته شده و کارگروه مبارزه با فساد مالیاتی برای مطالبه مالیات از صاحبان کارت بازرگانی فعال شده است. 
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: بیش از چهار هزار شرکت صوری و کاغذی که سال های متمادی نقش نادرستی در اقتصاد کشور داشته اند، شناسایی و با آنان برخورد و اقامه دعوی شده است. 

دامنه فرار مالیاتی کشور بین 150 تا 300 هزار میلیارد ریال است 
وی دامنه فرار مالیاتی کشور را بین 150 تا 300 هزار میلیارد ریال تخمین زد و گفت: بیش از 40 درصد اقتصاد کشور از مالیات معاف است که این موجب فشار مضاعف بر سایر قسمت ها می شود. 
مسیحی افزود: مبارزه بی امان با فرار مالیاتی در دستور کار است تا فشار کمتری به واحدهای تولیدی شناسنامه دار وارد شود. 
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: اکنون لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی به مرحله نهایی رسیده است. 
وی یاد آور شد: این قانون فرآیند انتقال بار مالی از تولید به مصرف کننده نهایی را آسان می کند و برخورداری سبد خانوار از معافیت بیشتر از سایر مزیت های آن است.