۰ نفر

سرلشگر باقری:

اطلاعات متقنی از تهدید نظامی آمریکا علیه ایران وجود دارد

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶
کد خبر: 286981
 اطلاعات متقنی از تهدید نظامی آمریکا علیه ایران وجود دارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این‌که «رفتار دشمن قابل پیش‌بینی نیست» گفت: هرچند که دولت فعلی ظالم آمریکا در ظاهر حرفی از تهدید نظامی نمی‌زند، اما اطلاعات متقنی وجود دارد که در همین یک و نیم سال اخیر تلاش بر این داشتند که ارتش آمریکا را وادار به تهاجماتی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرلشگر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح صبح یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردم محور بود که براساس تلاش و پیروی آنها از دستورات و منویات امام خمینی (ره) اتفاق افتاد، اظهار کرد: از روز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره این مردم بوده‌اند که پای انقلاب ایستاده و مشکلات را تحمل کرده و آن را به تعالی رسانده‌اند و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: جمهوریت در کنار اسلامیت نظام به عنوان یک رکن غیرقابل تفکیک بوده و خواهد بود. حل و پیشبرد حوادثی که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاده بدون حضور مردم امکان‌پذیر نبوده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و حضور مردم در صحنه‌های نبرد جنگ تحمیلی، اظهار کرد: دفاع مقدس یک نمونه چشم‌گیر پیروزی‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی و با حضور مردم اتفاق افتاده است. با توجه به سرمایه‌گذاری که استکبار جهانی انجام داده بود و پشتیبانی‌های بی‌بدیلی که از رژیم بعثی عراق انجام می‌شد اگر مردم وارد صحنه‌های جنگ نمی‌شدند حتما این جنگ منجر به شکست ایران می‌شد، اما با ورود مردم به صحنه‌ها نتیجه جنگ تغییر کرد. مهم‌ترین اقدامی که در زمان جنگ انجام شد سازماندهی و آموزش نیروهای مردمی بود، چرا که بعد از آن بخش عمده‌ واحدهای رزمی را همین نیروهای مردمی تشکیل دادند. همین نیروهای مردمی که در قالب خدمت سربازی یا به صورت داوطلبانه وارد صحنه شده بودند، انجام داده بودند.

باقری ادامه داد: بسیاری از کارکنان دولت و بخش‌های خصوصی و همچنین بخش‌های مختلف اقشار ملت وارد صحنه نبرد شدند و جانانه از نظام اسلامی دفاع کردند. در این راستا وظیفه ما آن است که به این افراد خدمت‌رسانی و رسیدگی کنیم.

وی با بیان این‌که راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی، دفاع همه‌جانبه مردمی است، خاطر نشان کرد: اجرای این راهبرد که از سوی امام راحل ترسیم شده و همچنان پابرجاست است، مستلزم آن است که در طول زمان به مساله مهم رسیدگی به قشر رزمندگان توجه کنیم و از آنها غافل نشویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این رسیدگی به جز آنکه از وظایف اصلی دینی و قانونی مسئولان نظام است، ارتقاء بازدارندگی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 سرلشگر باقری در ادامه صحبت‌های خود به استمرار دشمنی ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همه شاهدیم که نظام جمهوری اسلامی در همه ایام به ویژه ایام کنونی در معرض شدیدترین تهدیدات، تهاجمات، تحریم‌ها و فشارها قرار گرفته است و رفتار دشمن قابل پیش‌بینی نیست. هرچند که دولت فعلی ظالم آمریکا در ظاهر حرفی از تهدید نظامی نمی‌زند، اما اطلاعات متقنی وجود دارد که در همین یک و نیم سال اخیر تلاش بر این داشتند که ارتش آمریکا را وادار به تهاجماتی کنند و این را مقامات نظامی آمریکا دوبار عملا بیان کرده‌اند.

وی با بیان این که حوادث آینده به چه سمت‌وسویی خواهد رفت به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست، افزود: آنچه که امروز در پیشانی فشار دشمن قرار گرفته است مشکلات اقتصادی است که فعلا برای ملت ایران ایجاد می‌کنند، اما انواع و اقسام تهدیدات دیگر در این سناریو می‌تواند وجود داشته باشد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این‌که آمادگی ملت ایران و همه اقشار و در راس آنها نیروهای مسلح باید پشتوانه نظام اسلامی و امنیت کشور باشد، بر لزوم اجرای سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان تاکید کرد و گفت: در این سند که در دوره‌های قبل تدوین و در سال ۱۳۹۴ به تصویب هیات وزیران رسیده، همه ابعاد مورد توجه قرار گرفتند. آنچه که در این سند روح حاکم را نشان می‌دهد ارتقاء منزلت و شأن رزمندگی است. در این سند وظایف سنگینی بر شورای راهبردی گذاشته شده و براساس آیین‌نامه اجرایی جلسات این شورا باید سالانه دو مرتبه تشکیل شود.