۰ نفر

اعلام تصمیم قطعی در روزچهارشنبه

توزیع ارز مسافرتی فعلا ادامه دارد/ تکذیب خبر پایان عرضه ارز دولتی به مسافران

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۴۳
کد خبر: 286874
توزیع ارز مسافرتی فعلا ادامه دارد/ تکذیب خبر پایان عرضه ارز دولتی به مسافران

مدیر کل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه فعلا پرداخت ارز مسافرتی از طریق پنج بانک عامل معرفی شده ادامه دارد از اعلام تصمیمات جدید ارائه ارز مسافرتی در روز چهارشنبه خبرداد.

مهدی کسرایی پور با تکذیب خبر پایان عرضه ارز دولتی به مسافران، گفت: همچنان پنج بانک عامل این ارز را در چارچوب بخشنامه بانک مرکزی در اختیار مسافران واجدان شرایط و با نرخ رسمی تا سقف های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ یورویی قرار می دهند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما،وی با بیان این که موضوع تخصیص ارز مسافرتی در دست بررسی است، گفت: تاکنون بازخوردهای زیادی از نحوه فروش و مصرف این نوع ارز به بانک مرکزی منعکس شده است و ما نیز دیدگاهها و پیشنهاداتمان را پس از جمع بندی به ستاد اقتصادی دولت ارائه کرده ایم.

این مسئول بانک مرکزی اضافه کرد: در همین چارچوب ستاد اقتصادی دولت به عنوان متولی اصلی تصمیم گیری سیاستهای جدید ارزی، تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد که پس از اعلام نظر نهایی، آن را به شبکه بانکی منعکس خواهیم کرد.

مدیرکل سیاستها و مقررات ارزی بانک مرکزی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این هفته در ادامه مباحث جلسه چهارشنبه گذشته ستاد اقتصادی دولت، تصمیم قطعی درباره ارز مسافرتی اتخاذ شود.

بر اساس بخشنامه فروردین ماه بانک مرکزی، ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. همچنین بر اساس این بخشنامه میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها خواهد بود.