۰ نفر

خاتمی: با آمریکا تا زمانی که آدم نشود ارتباطی نخواهیم داشت

۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 286559
خاتمی: با آمریکا تا زمانی که آدم نشود ارتباطی نخواهیم داشت

خطیب نماز جمعه تهران گفت: فساد، خوره هر نظامی است فرقی هم میان نظام حق و باطل در این زمینه نیست. پس ما هم باید مواظب باشیم که این خوره به جان نظام ما نیفتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه «ممکن است مردی در خانه نسبت به زنش «فرعون صفت» باشد»، گفت: مراقب باشید که خودتان را نبازید. یک راهش تحکیم پایه اعتقادات دینی و از جمله مبحث معاد است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه «شهر شیراز سومین شهر اهل بیت در ایران نام گرفته است»، تاکید کرد: بیش از ۱۴۰۰ امامزاده در استان فارس آرام گرفته اند که نشان می‌دهد این استان استقبال خوبی از نوادگان پیامبر(ص) داشته است و این امامزادگان ذخایر معنوی هستند.

خاتمی با اشاره به دیدارهای رهبری با هیئت دولت و کارگزاران حج، اظهار کرد: در بین رهنمودهای رهبری در این دیدارها، مبارزه با فساد به صورت جدی، موردی است که بر آن تاکید می کنم و درباره آن چندین نکته را مطرح خواهم کرد.

وی افزود: فساد، خوره هر نظامی است فرقی هم میان نظام حق و باطل در این زمینه نیست. به تعبیر شهید بهشتی بزرگترین عامل سقوط رژیم شاه فساد نظام اداری بود پس ما هم باید مواظب باشیم که این خوره به جان نظام ما نیفتد.

امام جمعه موقت تهران گفت: با هر فسادی باید مبارزه و برخورد شود، مخصوصا دست اندازی به بیت المال که بزرگترین فساد است و باید با عاملانش جدی ترین برخورد انجام شود.

خاتمی با بیان اینکه «برای برخورد با فساد، معیار فقط قانون است»، گفت: مفسد هرکس که باشد و در هر جایگاهی که باشد و هر ارتباطاتی که داشته باشد، باید با او برخورد شود و خط قرمزهای ساختگی برخی در این زمینه ملاک نیست بلکه ملاک فقط قانون است.

وی افزود: باید گزارش شفاف و صریحی در این زمینه به مردم داد که صاحبان این انقلاب هستند و مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند که صداوسیما این گزارش ها را پخش کند.

خاتمی با بیان اینکه «نباید در این عرصه مبالغه کرد»، گفت: در بدنه قانون گذاری، قضایی و اجرایی نظام، انبوهی از کارگزاران پاک وجود دارند، پس نباید اینطور گفت که انگار فساد همه جا را گرفته است، نه اینطور نیست اما همان قدر فسادی هم که هست باید قاطعانه با آن برخورد شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبری درباره دیپلماسی خارجی گفت: ما با همه جهان ارتباط داریم جز با رژیم صهیونیستی و آمریکا که در این زمینه رژیم صهیونیستی مشروعیت ندارد و آمریکا هم تا زمانی که آدم نشود با او ارتباطی نداریم که هنوز هم آدم نشده است.

وی افزود: اینکه ما با روسیه، چین و هند مراوده داریم کاملا بر اساس قانون است و اگر اروپا و آمریکا ببینند که ما تحت فشار هستیم بر ما فشار بیشتری هم وارد می کنند پس ما بدون اینکه به کسی زور بگوییم و اجازه دهیم کسی به ما زور بگوید با جهان ارتباط داریم.