۰ نفر

وزیرتعاون: اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها بر معیشت مردم آسیب بزند

۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۲
کد خبر: 286459
وزیرتعاون: اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها بر معیشت مردم آسیب بزند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر مراقبت بیشتر از دهک های پایین جامعه از جمله قشر کارگری ، گفت: ما اجازه نخواهیم داد فشار تحریم بر معیشت و زندگی اجتماعی مردم آسیب بزند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میانه با اشاره به اینکه کارگران از انقلابی ترین قشر جامعه با درک بالایی از انقلاب و ارزش های آن هستند، بر حمایت هر چه بیشتر از این قشر تاکید کرد. 
وی با اشاره به بیکاری بیش از 5/3 میلیون نفر در جامعه هستیم، گفت: باید با منعطف کردن سیاست کاری و بازار کار زمینه را برای اشتغالزایی هر چه بیشتر در جامعه فراهم کنیم. 
ربیعی با تاکید بر اینکه عدالت منطقه ای از مهمترین سیاست های دولت به شمار می رود، افزود: در زمینه اشتغال روستایی 160 میلیارد ریال برای اشتغال میانه در نظر گرفته شده و از تسهیلات فراگیر نیز به طور قطع از سهم 4 هزار و 500 میلیارد ریالی استان اعتباری برای شهرستان میانه تخصیص خواهد یافت. 
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: از سوی صندوق کارآفرینی امید نیز سهمی در نظر گرفته خواهد شد که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات وضعیت اشتغال شهرستان بهبود یابد. 
ربیعی حوزه های گردشگری، صنایع دستی، باغداری و بسته بندی را از زمینه های مهم برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: باید کانون توسعه میانه در شهرستان را تشکیل داده و به سمت آموزش فنی و حرفه ای روی آوریم تا بتوانیم به سمت بهبود اشتغال شهرستان پیش برویم. 
وی کاربرد روش های گذشته با توجه به تغییر وضعیت جامعه امروز را موجب شکست در امور خواند و گفت: دشمن درصدد شوراندن مردم علیه دولت بوسیله حربه تحریم است و سعی در کاهش اعتماد آنان به حاکمیت و دولت دارد اما به گفته رهبر معظم انقلاب ما می توانیم از تمامی این سختی ها و این دوران با موفقیت گذر کنیم. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولین باید نماد حرکت و تلاش بوده و سپس از مردم انتظار تلاش و همراهی داشته باشند، گفت: مدارا و مهربانی با مردم، سبب افزایش اعتماد مردم به دولت می شود. 
وی تاکید کرد: ما نباید به فکر رفع مسائل بزرگ باشیم چون با این فکر نمی توانیم کاری از پیش ببریم بلکه باید به دنبال رفع مسائل کوچک و بازکردن گره های کوچک باشیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. 
ربیعی با شبانه روزی شدن پلی کلینیک تامین اجتماعی میانه و پرداخت وامهای خرد برای مددجویان بهزیستی موافقت کرد و افزود: اگر شرایط مناسب بوده و مقدور باشد به احداث بیمارستان تامین اجتماعی در میانه اقدام خواهیم کرد اما در زمان حاضر تامین اجتماعی را در مناطق محروم گسترش می دهیم. 
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به کثرت بیمه شدگان شهرستان به تعداد 73 هزار نفر گفت: شبانه روزی شدن کلینیک تامین اجتماعی میانه با توجه به آمار بیمه شدگان شهرستان از ضروریات است. 
محمدرضا مشایخی همجواری شهرستان میانه با شهرستانهای محروم از جمله هشترود، چاراویماق و کوثر را دلیل دیگری برای شبانه روزی شدن این کلینیک در راستای ارائه خدمات به این شهرستانهای محروم عنوان کرد. 
وی در ادامه تامین چمن مصنوعی زمین فوتبال مجموعه ورزشی کارگران میانه را از دیگر خواسته های شهرستان عنوان کرد و گفت: احداث بیمارستان تامین اجتماعی جهت ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی به مردم و در نهایت ارائه خدمات به شهرستانهای همجوار از دیگر خواسته های مردم و مسئولین شهرستان است. 
وی همچنین گفت: بخش ترکمانچای میانه با توجه به وجود اداره تامین اجتماعی و فاصله 45 کیلومتری از مرکز شهر نیاز به ایجاد کلینیک تامین اجتماعی است که امیدواریم شاهد تحقق این نیازها و خواسته های بحق مردم شهرستان باشیم. 
امام جمعه میانه در این جلسه بر دفاع حقیقی و قانونمند از قشر کارگران همچنین بر ارائه راهکاری جدی در حمایت از این قشر زحمتکش تاکید کرد. 
حجت الاسلام عبدالله محمدی از حمایت های انجام شده و پیشبرد امور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر کرد و گفت: رسیدگی به درد کارگران به عنوان قشر صبور و زحمتکش در جامعه نیازمند عزمی جدی از سوی دولت است. 
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم عدالت در توزیع خدمات عمومی را خواستار شد و احداث کلینیک تامین اجتماعی در ترکمانچای، احداث بیمارستان تامین اجتماعی و شبانه روزی شدن کلینیک تامین اجتماعی را حیاتی خواند. 
یعقوب شیویاری در ادامه بر ضرورت ارائه تسهیلات برای طرح های اشتغالزایی و ارائه تسهیلات به مددجویان بهزیستی برای حل مشکلات تاکید کرد و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا با بازدید از اداره بهزیستی شهرستان، در جهت بهبود وضعیت این اداره در شان نظام و انقلاب اسلامی تلاش کند. 
فردین فرمند یکی دیگر از نماینده مردم میانه در خانه ملت هم در این جلسه افزایش آمار بیکاری در شهرستان را دغدغه ای اساسی خواند و افزود: بیکاری به افزایش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد منجر شده که باید به صورت عمقی به این مساله نگریسته و چاره اندیشی کرد. 
امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استخر کارگران شهرستان میانه با اعتباری معادل 40 میلیارد ریال افتتاح شد. 
این طرح در زمینی به مساحت یکهزار و 470 مترمربع در مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران میانه به وسعت 2.5 هکتار ساخته شده است که به عنوان سومین استخر ویژه کارگران در آذربایجان شرقی به شمار می رود. 
این استخر در سه بخش سالن اصلی شامل استخر بزرگسالان، جکوزی، سونای خشک و بخار و استخر کودکان، موتورخانه و ساختمان الحاقی در دو طبقه شامل بدن سازی، رختکن های استخر و دوش های عمومی و پذیرش ساخته شده است. 
کلنگ زنی خانه امید شهرستان اهر ویژه بازنشستگان، افتتاح بخش سیتی آنژیو و سیستم فاضلاب بیمارستان عالی نسب، افتتاح دو بخش متمرکز توان بخشی سازمان بهزیستی استان، دیدار با امام جمعه و شرکت در شورای اشتغال آذربایجان شرقی از جمله برنامه های سفر دو روزه علی ربیعی به این استان است. 
شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفر، دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و بالغ بر 330 روستاست که در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده است.