۰ نفر

نارضایتی‌های دنباله‌دار کارگران گسترش آهن‌راه؛

کارگران شب را در راه‌آهن ماندند و امروز سر کار حاضر نشدند

۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۴
کد خبر: 286449
کارگران شب را در راه‌آهن ماندند و امروز سر کار حاضر نشدند

کارگران گسترش آهن راه در اعتراض به حقوق معوقه، کاهش ضریب سختی کار و عدم تسویه مطالباتشان از طرف کارفرمای سابق این شرکت شب گذشته را در ساختمان راه آهن تبریز سپری کردند. این کارگران صبح امروز ۲۸تیرماه از حضور در محل کار خود ممانعت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، جمعی از کارگران بخش تعمیرات شرکت گسترش آهن راه که در روز گذشته در ساختمان راه آهن تبریز به علت دو ماه معوقات مالی تجمع کرده‌ بودند؛ شب گذشته را در این ساختمان برای پیگیری مطالباتشان به سر بردند. این کارگران برای اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صبح امروز از حضور در محل کار ممانعت کرده و دست به اعتصاب زدند.

یکی از این کارگران  بیان کرد: ما کارگران قراردادی هستیم. به علت سختی بالای کار بیمه‌ی ما از روز اول پرداخت شده‌است. اما مقدار بیمه‌ی پرداخت شده با درجه‌ی سختی کار ما هماهنگ نیست.

وی در این‌باره ادامه داد: ضریب سختی کار ما از ۱۰ به ۷ رسانده‌اند. این کار روی بیمه‌ی پرداختی شرکت برای کارگران تاثیر مستقیم دارد.

این کارگر گفت: کارگران راه‌آهن آذربایجان نزدیک به ۱۰ یا ۱۲سال است که قراردادی کار می‌کنند. شرکتی که کارش تمام شده، با ما تسویه نکرده‌است . ما حتی شکایت آن شرکت را به تهران بردیم ولی نتیجه نداد. ما از فروردین امسال حقوق دریافت نکرده‌ایم.

کارگران شب را در راه‌آهن تبریز ماندند

شاهپور ارسلانی (مدیرکل راه‌آهن آذربایجان) با تایید این خبر بیان کرد: تجمع این کارگران به علت دو ماه معوقه حقوق از اردیبهشت و خرداد بوده‌است و شب گذشته را در ایستگاه بودند. مسولان مربوطه در حال پیگیری مطالبات کارگران هستند. این کارگران امروز از حضور در محل کار خود ممانعت کرده‌اند.