۰ نفر

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی اولویت وزارت کار است

۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲
کد خبر: 286420
حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی اولویت وزارت کار است

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رسیدگی و حل مشکلات بنگاه های اقتصادی کشور برنامه اولویت دار این وزارتخانه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کریم یاوری روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی بیمه بیکاری استان مرکزی افزود: کارگروه داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به وضعیت بنگاه های مشکل دار با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری شکل گرفته است. 
وی بیان کرد: یکی از واحدهای تکلیفی در این کارگروه که باید به صورت اولویت دار مسائل آن رسیدگی شود، شرکت هپکو اراک است. 
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکهزار و 403 واحد دارای مشکل در کشور وجود دارد که حدود 150 هزار کارگر در این واحدها مشغول به کار هستند. 
یاوری عنوان کرد: ارزیابی ها نشان می دهد که استان فارس بیشترین و استان ایلام کمترین واحدهای مشکل دار را دارد. 
وی اظهار داشت: استان مرکزی با 63 واحد مشکل دار رتبه 15 کشور را دارا است. 
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای صیانت از نیروی کار، کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذاران و حفظ حیات بنگاه های اقتصادی و پایداری تولید و تثبیت اشتغال رسیدگی حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار ضروری است. 
یاوری گفت: کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که بخواهند هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابه جایی کارگاه و ماشین آلات را به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت انجام دهند و اصلاح ساختار کنند، کارگران آنان در مدت زمان تغییرات مذکور با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند. 
وی تصریح کرد: چالش های بنگاه های اقتصادی مشکل دار فقط نقدینگی نیست بلکه پاره ای از مشکلات درون کارگاهی مانند بالا بودن هزینه های تولید، انباشت محصولات تولیدی، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران، سوء مدیریت و در بخش برون کارگاهی مانند رکود، صنعت، تحریم ها، واردات بی رویه، قاچاق کالا و مطالبات از سایر سازمان ها است. 
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شرایطی که بنگاه های اقتصادی با مشکل مواجه شوند، نیروی کار و کارگران باید نهایت همراهی و همکاری را برای حل معضل و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه با کارفرمایان به کار گیرند. 
یاوری یادآور شد: پارسال بنگاه های اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت بیش از 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و طرح رونق تولید در سال جاری نیز برای واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط اجرا می شود و بنگاه هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد داشته باشند نیز می توانند از این طرح بهره مند شوند. 
استان مرکزی با دارا بودن حدود سه هزار بنگاه اقتصادی دارای 63 واحد مشکل دار و دارای حقوق معوقه است.