۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

خریداران عمده سکه شناسایی و مکلف به پرداخت مالیات شدند/ خریداران ارز مشمول مالیات بر سود می‌شوند

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۳
کد خبر: 285424
 خریداران عمده سکه شناسایی و مکلف به پرداخت مالیات شدند/ خریداران ارز مشمول مالیات بر سود می‌شوند

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز یکشنبه از شناسایی خریداران عمده سکه و ارز با هدف مطالبه مالیات بر سود اتفاقی آن ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، «مسعود کرباسیان» در خصوص جلسه روز یکشنبه خود با مدیران کل و رئیسان ادارات کل مالیاتی استان‌ها، گفت: از مدیران سازمان خواستم که با جدیت وارد عمل شوند؛ چراکه در راه مبارزه با رانت و فساد و برای حفظ ثبات اقتصادی و حراست از منابع کشور هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

کرباسیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم در دیدار با هیات دولت بار دیگر بر اصل مبارزه با فساد و برخورد با متخلفان تاکید کردند، گفت: عمل به این موضوع اساس اقدامات وزارت اقتصاد است.

وزیر اقتصاد در تشریح اقدامات برنامه ریزی شده در این حوزه گفت: سازمان امور مالیاتی خریداران عمده سکه را شناسایی کرده‌ و طبق قانون آنها مکلف به پرداخت «مالیات بر سود اتفاقی» هستند.

وی ادامه داد: 100 نفر اول این لیست که بیشترین خرید را انجام داده‌اند، به صورت اولویت دار مورد بررسی و مطالبه مالیات قرار می گیرند.

کرباسیان افزود: همین روند در مورد بازار ارز هم صورت می گیرد. هر مجموعه ای یا فردی که از طریق خرید و فروش ارز، سود اتفاقی بدست آورده باشد، مشمول این مالیات می شود و دایره بررسی ها و مطالبه‌گری ما شامل تمام بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی این گروه را نیز شناسایی کرده و طی روزهای جاری آنها مکلف به پرداخت مطالبات دولت می شوند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین موسسات و آژانس های مسافرتی هم به دقت رصد می‌شوند و با برخی از آنها که از موضوع پرداخت ارز مسافری برای سفر به کشورهای بدونِ نیاز به روادید، سوء استفاده کرده اند، برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: کسانی هم از وضعیت ارز مسافری سوء استفاده کرده اند و با برخی اقدامات‌شان سودهایی بدست آورده اند، باید مالیات سود اتفاقی را پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد گفت: مردم مطمئن باشند که کوتاه نخواهیم آمد و ریال به ریال حق آنها را مطالبه می کنیم.

وی افزود: قرار نیست تولیدکنندگان با زحمت و عبور از موانع کار کنند، مالیات بدهند و گروه دیگری زیر سایه اقتصاد زیرمینی از پرداخت حقوق دولت و ملت خودداری کنند.

کرباسیان با بیان اینکه حرکت وزارت اقتصاد در این میدان براساس قانون و برمبنای گسترش شفافیت خواهد بود، اظهار داشت: به همکاران سازمان امور مالیاتی تاکید کردم که وزارت امور اقتصادی و دارایی، حامی بخش خصوصیِ متعهد است و اساس رفتار با این گروه باید برمبنای صداقت باشد؛ کما اینکه سال گذشته یک میلیون و 300 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی آنها به صورت خوداظهاری پذیرفته شد.

وی یادآور شد: رویکرد ما برای مبارزه با فساد، گسترش سیستم الکترونیکی است و خوشبختانه امسال هم تا اینجای کار 99 درصد اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی اظهار شده است.

کرباسیان بار دیگر تاکید کرد: وزارت اقتصاد در مسیر مبارزه با فساد، گسترش شفافیت و بهبود فضای کسب وکار از پای نمی نشیند.