۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

واریز قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان با حقوق تیر

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۴
کد خبر: 285418
واریز قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان با حقوق تیر

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان واریز قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: قسط اول با حقوق این ماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد بطحائی در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی 2018 و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری المپیاد زیست‌شناسی در ایران، در شرایطی که هجمه‌های دشمنان، فضاسازی سنگینی را علیه کشور ما در جامعه بین‌المللی ایجاد کرده است گفت: برگزاری این المپیاد افتخار بزرگی است.

وی افزود: آموزش و پرورش افتخار دارد که در برگزاری المپیاد جهانی زیست‌شناسی میزبان ۷۱ کشور باشد که از این تعداد ۲۳ کشور اروپایی هستند و علیرغم فضاسازی‌های سنگین علیه کشورمان، دانش‌آموزان‌شان خود را به همراه مربیان به این المپیاد اعزام کردند.

وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد با برگزاری موفق المپیاد، بر خلاف تمام فضاسازی‌ها و دشمنی‌ها نشان دهیم کشور ما مقتدر، آرام و صلح‌دوست است.

بطحائی درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی گفت: بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، در سال تحصیلی پیش‌رو همانند سال گذشته حمایت همه‌جانبه‌ای از همه فرزندانی که در سن تحصیل در کشور هستند بویژه اتباع افغانستانی خواهیم داشت و امیدوارم نرخ پوشش دانش‌آموزان افغانستانی بیش از سال گذشته باشد.

وی افزود: هرچند در سال تحصیلی گذشته با رشد خوبی مواجه بودیم، امسال هم تلاش می‌کنیم موانع سر راه تحصیل آنها را برطرف کنیم تا در سال تحصیلی آینده هیچ دانش‌آموز افغانستانی که در سن تحصیل است از مدرسه باز نماند.

وزیر آموزش و پرورش درباره مهارت محوری به جای تکلیف محوری گفت: یکی از نقایص آموزش و پرورش ما، همین موضوع است یعنی تکالیف آموزشی و محفوظات فراوانی که به دانش‌آموزان بویژه در دوره آموزش ابتدایی داده می‌شود باید جای خود را به گسترش و توسعه مهارت‌های زندگی بدهد؛ مهارت‌هایی که دانش‌آموزان بر اساس الگوی زندگی ایرانی اسلامی در بیرون از مدرسه به آن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های فردی تاثیرات مخرب بسیار زیادی را در فرآیندهای تعلیم و تربیت به جا گذاشته است اظهار کرد: آموزش و پرورش مصمم است انحرافاتی که در فرایند تعلیم و تربیت وجود دارد را بتدریج کنار زده و آموزه‌های تعلیم و تربیت اصیل اسلامی را به جای حافظه محوری و محفوظات جایگزین کند.

بطحائی ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی جدید سه برنامه که به صورت آزمایشی اجرا شده است را به صورت فراگیر اجرا می‌کنیم. یکی از آنها مهارت‌های یدی است که زمینه اشتغال و کارآفرینی را فراهم می‌کند در مهرماه با حجم گسترده‌ای ارائه می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس لاکچری گفت: مدارسی است که خیلی شیک و تمیز است اما درونش فرقی با مدارس عادی ندارد و بخشی از نظام تعلیم و تربیت را مورد تهدید قرار داده است. بخشی از این موضوع به خانواده‌ها بر می‌گردد. خانواده‌ها باید هوشیار باشند و بدانند که تبلیغاتی که توسط آموزشگاه ها و مدارس معدودی صورت می‌گیرد با آنچه در عمل اتفاق می‌افتد خیلی تفاوت دارد.

وی افزود: البته به صورت مستمر و دقیق‌تر نظارت را توسعه می‌دهیم تا از اینکه بخواهند به صورت گیشه ای مردم را اغفال کرده و با تبلیغات غیر واقعی آنها را از محتوای آموزشی اصیل دور کنند، جلوگیری کنیم. مردم باید هوشیار باشند زیرا ظاهر مدرسه با آنچه در مدرسه اتفاق می‌افتد همیشه یکسان نیست.

بطحائی درباره زمان واریز قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: قسط اول با حقوق این ماه  پرداخت خواهد شد.