۰ نفر

جلسه فوری کرباسیان با مدیران گمرکی

دستور وزیر اقتصاد برای فسادستیزی با مشورت خصوصی‌ها/ بخشنامه به گمرکات و ادارات امور مالیاتی برای همکاری با بخش خصوصی

۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 285107
دستور وزیر اقتصاد برای فسادستیزی با مشورت خصوصی‌ها/ بخشنامه به گمرکات و ادارات امور مالیاتی برای همکاری با بخش خصوصی

وزیر اقتصاد در ادامه اقدامات اجرایی این وزراتخانه برای مبارزه با فساد، طی جلسه ای فوری با مسئولان گمرگ جمهوری اسلامی و سازمان امور مالیاتی، با تاکید بر لزوم برخورد جدی با تخلفاتی چون کم اظهاری مالیاتی و تخلفات گمرکی، با ابلاغ بخشنامه ای، این دو سازمان را موظف به همکاری کامل با بخش خصوصی شناسنامه دار کشور برای مبارزه با فساد کرد

به گزارش اقتصادآنلاین، مسعود کرباسیان  در خصوص جلسه مهم خود با مسئولان گمرگ جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی کشور که صبح امروز برگزار شد طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز برای بررسی روند اجرای دستورات اخیر، جلسه ای فوری با تمام مدیران گمرک برگزار شد.
طی این جلسه، با تاکید بر عزم جدی دولت برای مبارزه خدشه‌ناپذیر با فساد و با توجه به تاکیدات صورت گرفته در مورد شفاف‌سازی و نظارت دقیق برانواع فرآیندهای تجاری کشور، عنوان شد که گمرک جمهوری اسلامی هم باید تمام ابزارها و امکانات خود برای مبارزه با فساد را به کار گیرد.
وی افزود: از تمام مدیران گمرک جمهوری اسلامی خواسته ام که در این مسیر، با نهایت توان و قدرت، ایستادگی کنند و کوتاه نیایند.
وزیر اقتصاد گفت: در این جلسه، همچنین به صورت فوری در مورد شیوه برخورد و  مقابله با انواع بیش اظهاری که نمونه‌هایی از آن را پس از بحران ارزی کشور مشاهده کردیم، تصمیم‌ های لازم اتخاذ شد  که از همین امروز نیز در گمرکات سراسر کشور اجرایی می‌شوند. 
این یادداشت می افزاید: بر اساس اصلاحات سیستمی بعمل آمده در گمرک، ورود هر کالا به کشور، با هرشکل و رویه، از مبدا ورود تا انتقال به انبار و رسیدن به مقصد رصد و بررسی  می‌شود و وزارت اقتصاد به کمک سامانه جامع هوشمند گمرکی می‌داند چه کالایی دقیقا توسط چه کسانی وارد شده و اکنون کجاست.
وی با بیان اینکه صبح امروز به کمک گمرک جمهوری اسلامی ، گزارش‌های تکمیلی در مورد اتفاقات اخیر با جزئیات دقیق و کارشناسی تهیه شده‌است، افزود: در همین جلسه به مدیران گمرکی و مالیاتی سراسر کشور، بخشنامه‌ای در مورد اصلاح ارتباطات با بخش‌خصوصی شناسنامه‌دار کشور ابلاغ شد.
براین اساس از این پس تمام مسولان مالیاتی و گمرکی در تمام استان‌های کشور پیش از آنکه هر تصمیم اجرایی اتخاذ کنند، باید از نهادهای معتبر و شناخته‌شده بخش‌خصوصی مانند اتاق‌های بازرگانی و اتاق تعاون مشورت‌های لازم را کسب کنند. 
یادداشت کرباسیان تصریح دارد: ما در مبارزه با فساد، همراه بخش‌خصوصی واقعی کشور هستیم و می‌دانیم که آنهایی که سرمایه‌هایشان را به کارخانه و کار تبدیل کرده‌اند، دل پردردی دارند. 
در پایان یادداشت کرباسیان با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد از موضوع مبارزه با فساد کوتاه نمی‌آید، می خوانیم: برای نظارت هرچه بیشتر براین فرآیندها، گزارش کار و عملکرد آنها به صورت  هفتگی به من ارائه می‌شود و شخصا بر آن نظارت می‌کنم.