۰ نفر

به صفر رساندن صادرات نفت خام سیاست راهبردی آمریکا؛

صنایع بزرگ در شرایط تحریم باید خط مقدم تولید و صادرات باشند/تبدیل شدن خزانه داری آمریکا به اتاق جنگ اقتصادی علیه اقتصاد ایران

۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۶
کد خبر: 284948
صنایع بزرگ در شرایط تحریم باید خط مقدم تولید و صادرات باشند/تبدیل شدن خزانه داری آمریکا به اتاق جنگ اقتصادی علیه اقتصاد ایران

معاون اول رئیس جمهور به صفر رساندن صادرات نفت خام و جلوگیری از صادرات کالاهای مهم صنعتی کشور را از جمله سیاست های راهبردی آمریکا برشمرد و گفت: صنایع بزرگ مانند فولاد، پتروشیمی و مس در شرایط تحریم باید خط اصلی و مقدم تولید و صادرات در کشور باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در مصاحبه با رادیو افزود: بر اساس اظهارات مقامات آمریکایی خزانه داری این کشور به اتاق جنگ اقتصادی علیه اقتصاد ایران تبدیل شده است.

وی همچنین اظهارداشت: جمهوری اسلامی برای مقابله صریح با محدودیت ها و تحریم های آمریکا باید در تمامی جبهه های اقتصادی مواضع قاطع و برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور به صفر رساندن صادرات نفت خام و جلوگیری از صادرات کالاهای مهم صنعتی کشور را از جمله سیاست های راهبردی آمریکا برشمرد و گفت: مقامات ایرانی در برابر مواضع و ادعای طرف مقابل برنامه ریزی های مناسبی انجام داده اند.

وی در ادامه افزود: صادرات غیر نفتی ایران در شرایط حاضر بین 45 تا 50 میلیارد دلاردر سال است که 80 درصد این میزان صادرات مربوط به شرکت های بزرگ و 20 درصد به صنایع خرد و کوچک ربط پیدا می کند.

جهانگیری تصریح کرد: صنایع بزرگ با توجه به این موارد و مسائل باید خط اصلی و مقدم تولید و صادرات در کشور باشند.

وی اضافه کرد: مدیران صنعتی در مقاطع مختلف شایستگی های مثال زدنی از خود نشان داده اند که بدون شک در این برهه از زمان فراتر از دوران های گذشته پای کار خواهند بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: شایستگی در بخش فولاد، پتروشیمی و دیگر صنایع بزرگ امروز در اینکه برای مقابله با محدودیت ها و تحریم های آمریکا باید میزان تولید و صادرات نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه مسئولان کشور باید در مقابل آمریکا راهبرد و برنامه ریزی مناسبی داشته باشند، افزود: تمامی آحاد مردم به خوبی واقفند که شرایط جدید و دشواری پیش روی اقتصاد مملکت قرار دارد و باید با تمام قوا در برابر این جنگ اقتصادی ایستاد.