۰ نفر

توکلی: فساد دارد ریشه انقلاب را می‌سوزاند

۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳
کد خبر: 284883
توکلی: فساد دارد ریشه انقلاب را می‌سوزاند

احمد توکلی صحبت‌های اخیر اسحاق جهانگیری را حساب شده می‌داند و می‌گوید اگر درباره مفسدان واضح صحبت شود باعث می‌شود هزینه تن دادن به فساد برای افراد زیاد شود و این کار اثر بازدارنده دارد.

احمد توکلی گفت: آنچه که در شرایط فعلی کشور باعث می شود سیاستمدارنی که آلوده به رانت نشده اند، دور هم جمع شوند، مبارزه با فساد است. اکنون احزاب و گروه ها سر این توافق دارند که فساد دارد ریشه انقلاب را می سوزاند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اعتماد آنلاین، چهارشنبه هفته ‍‍‍پیش بود معاون اول رئیس جمهور که به اصفهان سفر کرده بود وعده ای به مردم داد که نشان از تصمیم دولت برای حرف زدن از فساد داشت.

احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، یکی از چهره های اصولگرا است. صحبت های اخیر اسحاق جهانگیری را حساب شده می داند و می گوید اگر درباره مفسدان واضح صحبت شود باعث می شود هزینه تن دادن به فساد برای افراد زیاد شود و این کار اثر بازدارنده دارد.

او می گوید: «دولت باید دقت کند که اسناد غیر قابل انکار داشته باشد تا افراد نتوانند مدعی دروغ بودن آن شوند. من شخصاً از پیشنهاد آقای جهانگیری استقبال می کنم و به نظرم این کار به نفع شرایط کشور است.»

او با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور بحث مبارزه با فساد می تواند وحدت بخش باشد، ادامه می دهد: «آنچه که در شرایط فعلی کشور باعث می شود سیاستمدارنی که آلوده به رانت نشده اند، دور هم جمع شوند، مبارزه با فساد است. اکنون احزاب و گروه ها سر این توافق دارند که فساد دارد ریشه انقلاب را می سوزاند.»

نماینده ادوار مجلس می گوید: «اگر آقای روحانی مشی خود را که اخیراً اعلام کرده، پیش بگیرد و حرمت منتقدان را حفظ و از صاحب نظران برای کمک دعوت کند به نظر من در مبارزه با فساد موفق خواهد شد.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «تجربه خود من این است که دولت موضعی خوبی در قبال سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گرفت و از طریق آقای جهانگیری برخورد مثبت و خوبی صورت گرفت که این موضوع جای تقدیر دارد. اگر در قبال سایر منتقدان هم این موضع را داشته باشند، جای امیدواری خواهد بود.»