۰ نفر

ولایتی: اقدامات نتانیاهو تاثیری بر روابط تهران و مسکو ندارد

۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۸:۴۷
کد خبر: 284862
ولایتی: اقدامات نتانیاهو تاثیری بر روابط تهران و مسکو ندارد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و فرستاده ویژه رئیس جمهوری درباره سفر نتانیاهو به مسکو و تکرار ادعاهای واهی ونخ نمای وی علیه ایران، اعلام کرد: روند (توسعه) روابط ایران و روسیه یک طرفه نیست و اقدامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاثیری روی آن نمی گذارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «علی اکبر ولایتی» شامگاه پنجشنبه در مسکو افزود: در روابط دو کشور منافع دو طرف تامین می شود بنابراین ادعاهای بی ارتباط و بی معنی و مداخله جویانه ای که نتانیاهو بیان می کند، روابط ایران و روسیه را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ادامه در خصوص دستاوردهای سفر خود به روسیه گفت: می توان گفت ارسال پیام مهم و راهبردی مقام معظم رهبری و همچنین پیام رئیس جمهوری و گفت وگوهای طولانی با پوتین نقطه عطفی در روابط ایران و روسیه بود.

وی افزود: تصمیمات این نشست باید به خوبی پیگیری شود و قرار شد که از طرف مقامات دو کشور پیگیری موثر صورت گیرد و دراین خصوص گزارش های مربوطه به مسئولان رده بالا شامل مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و پوتین داده شود وهر جا مشکلی وجود داشت با دستور مقامات بلندپایه مشکلات برطرف شود.

ولایتی ادامه داد: دیدار امروز در آستانه ملاقات پوتین و ترامپ بسیار تعیین کننده است، از یک سو ناتو با محوریت آمریکا تشکیل جلسه داده است و در یک بند علیه ایران مطالبی مطرح شده است و از طرف دیگر قرارهای ایران و روسیه مطرح است که در نظر دارند در برابر فشارهای آمریکا و اذناب آنها در منطقه و برخی کشورهای غربی و منطقه متحد باشند.

ولایتی در ادامه مصاحبه با بیان اینکه در سایه اتحاد خط مقاومت با محوریت ایران و نیز روسیه به عنوان قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در جامعه جهانی، جبهه مقاومت در منطقه برنده خواهد بود، اظهار داشت: امیدواریم همکاری ایران و روسیه الگویی برای همکاری های بین ایران، چین، هند و برخی کشورهای مهم شرق آسیا شود و به صورت علنی نگاه راهبردی که به توسعه روابط با کشورهای شرقی است، تحقق یابد.

 علی اکبر ولایتی به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و فرستاده ویژه رئیس جمهوری با هدف تقدیم پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیام کتبی رئیس جمهوری روزچهارشنبه وارد مسکو شد وصبح روز پنجشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار و گفت و گو کرد.