۰ نفر

دارو گران نخرید

۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۴۲
کد خبر: 283479
 دارو گران نخرید

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اگر بیمارستانی خلاف قیمت مصوب دارو، از بیماران وجهی دریافت کند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد همچنین اگر کسی در این زمینه به موردی برخورد کرد می‌تواند آن مورد را از طریق سامانه ۱۹۰ به سازمان غذا و دارو اعلام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دکتر کیانوش جهانپور در خصوص نظارت بر قیمت دارو در بیمارستان‌ها اظهار داشت: نظارت‌های مستمر از طریق بازرسین سازمان غذا و دارو و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور از بیمارستانهای دولتی و خصوصی در حال انجام است و اگر بیمارستانی خلاف قیمت مصوب دارو، از بیماران وجهی دریافت کند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد همچنین اگر کسی در این زمینه به موردی برخورد کرد می‌تواند آن مورد را از طریق سامانه 190 به سازمان غذا و دارو اعلام کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بیمارستانها نیز در قبال خرید از شرکت‌های دارویی فاکتور فروش دریافت می‌کنند و فروش دارو بدون فاکتور فروش وجود ندارد و اگر شرکت پخشی بالاتر از نرخ مصوب دارو به بیمارستانها بفروشد بیمارستان مربوطه باید گزارش آن را به همراه فاکتور فروش به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه صادر کنند تا دانشگاه نیز از طریق کمیسیون ماده 11 گزارش را به تعزیرات حکومتی ارجاع بدهد.

جهانپور در ادامه با اشاره به اینکه ارز دولتی برای تمام داروهای مورد تایید سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده است، گفت: داروهایی که سازمان غذا و دارو آنها را مجاز می‌داند و داروهایی که مشابه داخلی ندارند یا تولید داخلی آنها کفایت بازار را نمی‌کند در اولویت واردات هستند.

وی در ادامه در خصوص برخی از اخبار درباره تخصیص ارز به داروهای تجاری گفت: ما دارویی با عنوان داروهای تجاری نداریم و اگر منظور آنها مکمل‌ها است موضوع آن کاملا متفاوت از دارو است و ارز دولتی تنها به دارو تعلق می‌گیرد.