۰ نفر

نرخ مالیات عملکرد واحدهای تولیدی در کشور کاهش می‌یابد

۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴
کد خبر: 283457
نرخ مالیات عملکرد واحدهای تولیدی در کشور کاهش می‌یابد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس توافق انجام شده بین دولت و مجلس در شرایط کنونی با هدف حمایت از واحدهای تولیدی نرخ مالیات عملکرد این واحدها از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پور ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای این مصوبه، میزان سهم پرداختی واحدهای تولیدی در اقتصاد از مالیات عملکرد سالانه یک پنجم کمتر می‌شود که برای واحدهای تولیدی بسیار خوب است.

وی همچنین بر لزوم بازنگری تیم اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: متناسب با شرایط جنگ اقتصادی تیم اقتصادی دولت نیز باید از تحرک، خلاقیت لازم و هماهنگی برخوردار باشد و اعتقاد ما این است که این تیم باید ترمیم شود، تا با ادبیات جدید رئیس جمهوری در حضور مسئولان نظام متناسب با شرایط جدید تعریف شود.

وی از اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده خبر داد و گفت: بیشتر مواردی که فعالان اقتصادی مطرح کردند در اصلاحیه قانون مدنظر قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان مرداد امسال در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب برسد و مطمئن هستیم با اجرای اصلاحات این قانون، مشکلات اقتصادی کشور در بخش‌های زیادی برطرف خواهد شد.

همایش بررسی قانون مالیات ارزش افزوده و تحولات روز کشور با حضور صاحبان صنایع شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سالن اجتماعات اطاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد. در این همایش برخی از صادرکنندگان و صنعتگران مشکلات، عدم استرداد مالیاتی، مالیات ارزش افزوده و موانع صادرات را بیان کردند.