۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه:

تحقق وعده فروریختن تحریم‌ها ازسوی دولت/ زمان تسویه حساب سیاسی نیست

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 283330
تحقق وعده فروریختن تحریم‌ها ازسوی دولت/ زمان تسویه حساب سیاسی نیست

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت به وعده فروریختن تحریم‌ها عمل کرده است، گفت: به‌جای تسویه‌حساب سیاسی به دنبال ایجاد فضای شفاف و همگرایی برای رسیدن به منافع ملی باشیم.

محمدباقر نوبخت بعدازظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات محلی، سراسری، پایگاه های خبری و خبرگزاری ها که در سالن همایش های منطقه ویژه اقتصادی شهرستان انزلی برگزار شد با اشاره به اینکه به قلم در قرآن کریم قسم یاد شده است، اظهار کرد: قلم امروز باید در راستای دفاع و حمایت از ملت در عرصه های واقعی و مجازی نقش تعیین کننده داشته باشد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی به شرایط امروز جامعه و تفاوت آن با گذشته اشاره کرد و از ملت خواست که شرایط امروز، دشمنی و تهدیدات دشمنان را قضاوت کرده و بگویند آیا قصوری از سوی مسئولان صورت گرفته است یانه؟

حل مشکلات کشور اولویت دولت

سخنگوی دولت در ادامه حل مشکلات جامعه را از اولویت های دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون گام هایی برای رفع محدودیت و تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان نظام توسط دولت برداشته شده است.

وی همچنین به مذاکرات هسته ای نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام عنوان می کردند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال استفاده از دانش هسته ای برای امور نظامی است و هفت قطعنامه علیه نظام صادر شد که دولت برای شکستن تحریم ها و فشار اقتصادی و رفع این اتهام از ملت ایران اقدام کرد.

نوبخت با تأکید براینکه دولت علاوه بر رفع اتهام هسته ای برای رفع نگرانی ها نیز تلاش کرده است، تصریح کرد: دولت با به نتیجه رساند مذاکرات موفق شد اتهام هسته ای را رفع و احکامی که سبب کیفر خواست آژانس هسته ای در شورای امنیت صادر شده بود را نیز رفع کرده تا ما شاهد آغاز فرآیندی جدید در دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه دولت به وعده فرو ریختن تحریم ها عمل کرد، افزود: متاسفانه از همان ابتدای این توافق برخی از کشورها نسبت به انجام تعهدات خود بد عمل کردند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه عهدنامه ها لغو شد و تمام دنیا دید که آمریکا طرفی بوده که نقض عهد کرده است، گفت: دنیا امروز آمریکا را تحقیر می کند.

افزایش ۲۱ درصدی صادرات

وی با بیان اینکه به اذعان صندوق بین المللی پول و بانک جهانی جمهوری اسلامی ایران در همه شاخص های اقتصادی شاهد بهبود روند موجود بوده که این حاصل تلاش همه مسئولان است، خاطرنشان کرد: در این سال ها موفق به صادرات دو میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه نفت و افزایش ۲۱ درصدی صادرات کشور بوده ایم.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان باید بدانند در چنین شرایطی وظیفه آنها چیست، یادآورشد: دولت و ملت در برابر زیاده خواهی فردی نادان که خواستار شروع دوباره مذاکرات است ایستاده اند.

 وی با اشاره به اینکه اگر با این فرد دوباره مذاکره کنیم تاریخ ما را نخواهد بخشید، اظهارکرد: در چنین شرایطی در داخل کشور باید به جای تسویه حساب سیاسی به دنبال ایجاد فضای شفاف و همگرایی برای رسیدن به منافع ملی باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم اهل قلم در راستای این مهم همدلی و وحدت در برابر خواسته های نامشروعی است که از ملت ایران دارند، افزود: باید واقعیت ها را بیان کنیم و در فضایی که عوام فریبی رواج داشته اصحاب قلم وظیفه سنگینی دارند.

به گفته این مسئول همه باید با قبول مسئولیت ملی در کنار یکدیگر بوده تا از فضای موجود در جامعه به خوبی گذر کنیم.