۰ نفر

اولین دوره جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران برگزار شد/ انتخاب ما پژوهشگر برتر است، نه پژوهش برتر

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴
کد خبر: 283115
اولین دوره جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران برگزار شد/ انتخاب ما پژوهشگر برتر است، نه پژوهش برتر

در نشست خبری شورای راهبری نخستین جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران که با حضور اعضای هئیت اجرایی آن برگزار شد ۵برگزیده نهایی این جشنواره انتخاب شدند و مرحله نهایی آن ۲۳تیرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مسعود نیلی، رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه ایده تشکیل این جشنواره در سال ۹۵ کلید خورد گفت: طی همکاری خوبی که میان ۱۱ دانشکده اقتصاد دانشگاه‌های تهران و نهادهایی از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس و موسسه‌ پژوهش‌های پولی و بانکی شکل گرفت، شورای راهبری این جشنواره در آبان ۹۵ تشکیل شد.

رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی افزود: اهمیت ارتقا سطح پژوهش و جهت‌دادن به پژوهش‌ها و کاربردی کردن ‌آن‌ها باعث شکل‌گیری ایده شد.

وی ادامه داد: پایه‌گذاری این حرکت فرصت خوبی برای جلب توجه جامعه به پژوهشگران قابل است و امیدواریم در آینده دستاورد‌های پربارتری داشته باشیم.

نیلی اظهار کرد: وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های مالی مربوط به این جشنواره را به عهده داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما این است که حوزه دانشگاهی را به حوزه کاربردی مرتبط کنیم اظهار کرد : ما پژوهشگر برتر را انتخاب می‌کنیم، نه پژوهش برتر.

رییس دانشکده اقتصاد و علوم‌سیاسی دانشگاه شهید بهشتی که میزبان مرحله پایانی اولین دوره این جشنواره خواهد بود با اظهار خرسندی از این میزبانی گفت: اقتصاد رشته بسیار پیچیده‌‌ای است که به ذهن‌های تحلیل‌گر و جوان احتیاج دارد.

نوفرستی ادامه داد : این جشنواره می‌تواند پژوهشگران جوان را تشویق کند تا به تحقیقاتی که جنبه کاربردی دارد بپردازند.

معاونت پژوهشی این موسسه با بیان اینکه ۵نفر راهیافته به مرحله نهایی این جشنواره در حوزه‌های اقتصاد اسلامی، کشاورزی، شهری و دونفر در حوزه کلان مالی پژوهش‌های خود را انجام داده‌اند ادامه داد: این افراد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های امام صادق، تهران، مالزی و شیکاگو هستند.

فاطمی همچنین درباره  انتخاب این پژوهشگران اظهار داشت: معیار ما انتخاب افرادی بود که سنشان تا مهرماه سال۹۶ کمتر از ۴۰سال باشد.

وی در پایان ضمن اشاره به همکاری صمیمانه این‌ نهاد‌ها و دانشگاه‌های مربوطه گفت: امیدواریم این برنامه‌ در سال‌های آتی هم ادامه پیدا کند.