۰ نفر

معاون وزیر کار:

اعتراض‌های کارگری در چارچوب قانون یک حق است

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۹
کد خبر: 282848
اعتراض‌های کارگری در چارچوب قانون یک حق است

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برپایی تجمع و اعتراض های کارگری در چارچوب قانون را حق این صنف دانست و تاکید کرد و گفت: این اعتراض ها نباید جنبه سیاسی پیدا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، احمد مشیریان روز سه شنبه افزود: اگر کارگران پیش از برگزاری تجمع برای حل مشکلات خود به ما مراجه کنند تلاش خواهیم کرد تا در اسرع وقت مسایل آنان برطرف شود.

وی ادامه داد: کارگران افراد نجیبی هستند که با سختی های کار کنار می آیند؛ ما نیز سعی می کنیم پیش از اعتراضها، مسایل کارگری را از طریق قانونی برطرف کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: مشکلات کارگران هر واحد تولیدی در کارگروه های مخلف استانی بررسی می شود.

مشیریان افزود: البته کارفرمایان نیز خواسته هایی دارند و قصد ندارند که حقوق کارگران معوق شود اما به دلیل مسایلی که در مسیر فعالیت آنان وجود دارد به معضل معوق شدن حقوق کارگران نیز برخورد می کنند.

 فعالان بخش کار، فقدان تشکل های کاری و جدایی کارگران از این نهادها را در بروز مشکلات و پیگیری خواسته های صنفی بسیار مهم می دانند.

به گفته «فرشاد اسماعیلی» حقوقدان و پژوهشگر حوزه کار، فعالان کارگری باید از تشکیل تشکل های مستقل کارگری حمایت کنند تا بتوانند اعتراض های صنفی خود را در چارچوب قانون و خارج از حاشیه های سیاسی دنبال کنند.

بهمن ماه سال گذشته نیز «علی خدایی» نماینده کارگران در شورای عالی کار اعلام کرد، فقط ١٠ درصد کارگران کشور عضو تشکل های کارگری شده و بقیه در هیچ تشکل صنفی حضور ندارند.