۰ نفر

وزیر کشور تشریح کرد

جزییات درگیری با قاچاقچیان و تجهیزاتشان در مرز

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۷
کد خبر: 282718
جزییات درگیری با قاچاقچیان و تجهیزاتشان در مرز

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وقوع ۱۰ هزار درگیری ظرف پنج سال در راستای مبارزه با مواد مخدر از جامعه بین‌المللی به دلیل بدعهدی و پشت کردن به قوانین بین‌المللی نظیر خروج از برجام انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ نوع مواد مخدر در دنیا وجود دارد،‌ گفت: در حال حاضر تولید مواد مخدر در افغانستان به بیش از ۹۰۰۰ تن می‌رسد و در صورتی که به تولید مواد صنعتی نیز دقت نشود دنیا با خطری جدی روبرو خواهد بود.

وی ضمن تشریح جزئیات حادثه اخیر در مناطق مرزی گفت: در حادثه اخیر بیش از پیش گلوله آر پی جی ۷ شلیک شده و بیش از ۳۵ نفر در عملیات حاضر بودند. آنها مجهزترین سلاح‌ها و وسایل نقلیه دید در شب را داشتند و در عین حال آموزش دیده بودند، این در حالیست که ما پیش از این شاهد چنین چیزی نبودیم. حداکثر سلاح مورد استفاده قاچاقچیان کلاشینکف بود و در صورت مشاهده ماموران فرار می‌کردند، این در حالیست که در حال حاضر در قالب یک اکیپ عملیاتی دست به عملیات می‌زنند.

وی در ادامه اظهار کرد: سه سال گذشته در عرصه‌های بین‌المللی اعلام کردیم که تروریسم و مواد مخدر با هم عمل می‌کنند اما آنها باور نداشتند اما سال بعد این نکته در بیانیه سازمان ملل ذکر شد. در حال حاضر نیز بین قاچاقچیان، اشرار و تروریسم پیوند منحوسی برقرار است. آیا کشورهای اروپایی باز هم می‌خواهند سال بعد به این نکته اشاره کنند؟.

وزیر کشور با اشاره به وقوع ۱۰ هزار درگیری ظرف پنج سال در کشور تصریح کرد: آموزش‌های دینی ما می‌گوید که اگر یک انسان را نجات دهیم یک امت را نجات داده‌ایم و ما با این نگاه با تروریسم مبارزه می‌کنیم. با همین نگاه نیز سه میلیون پناهنده را در کشور پذیرفته‌ایم.

چشمانم را روی هم بگذارم ۵۰۰۰ تن ماده مخدر از مرزهای ایران به سمت غرب می‌رود

رحمانی فضلی با بیان اینکه افرادی که ادعا می‌کنند می‌خواهند با مواد مخدر مبارزه کنند در زمان تحریم به ما حتی سگ‌های مواد یاب و تجهیزات ایکس‌ری ندادند، اظهار کرد: آنها به بهانه تحریم هیچ کمک مالی نیز به ایران نکردند. به عنوان یک هشدار می‌گویم اگر جمهوری اسلامی به عنوان کشوری معتقد به آموزه‌های دینی با این مسائل برخورد نمی‌کرد و وزیر کشور ۲۴ ساعت چشمانش را روی هم می گذاشت بیش از ۵۰۰۰ تن ماده مخدر از مرزهای ایران به سمت غرب حرکت می‌کرد.