۰ نفر

معاون استاندار تهران:

متخلفان، چند برابر ارز دریافتی 4200تومانی جریمه خواهند شد

۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۰
کد خبر: 282113
متخلفان، چند برابر ارز دریافتی 4200تومانی جریمه خواهند شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تاکیدکرد: افرادی که برای واردات ارز چهار هزار و 200 تومانی گرفته اند اما مرتکب تخلف شده اند علاوه بر برگرداندن خسارت به صندوق دولت چندین برابر ارز دریافتی جریمه خواهندشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد امامی امین در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان تهران افزود: افراد و شرکت هایی که ارز چهار هزار و 200 تومانی گرفته اند اما واردات انجام نداده اند، یا ارز را در بازار آزاد فروخته اند و یا اینکه کالای وارداتی را احتکار کرده اند و با قیمت ارز آزاد می فروشند بدانند که باید منتظر برخوردهای قاطع باشند.
وی بیان کرد: سودجویی برخی فرصت طلبان بازار ارز و سکه تاثیر خود را بر قیمت کالاهای اساسی گذاشته است اما به طور یقین دستگاههای نظارتی در این زمینه ورود و با قاطعیت برخورد خواهند کرد.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد، تاکید کرد: همه کالاهای موردنیاز اساسی تا پایان امسال ذخیره سازی شده و در صورت نیاز به این کالاها ارز چهارهزار و 200 تومانی نیز به آنها تعلق می گیرد.
وی بازار تلفن همراه و خودروهای وارداتی را فرصتی برای سودجویان ذکر و بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار از همه ظرفیت های قانونی و حقوقی برای برخورد با متخلفان این دو بازار استفاده می کند.
امامی امین ادامه داد: مردم نیز باید با دستگاه های نظارتی برای برخورد با گرانفروشان و محتکران همکاری و همراهی داشته باشند و متخلفان را معرفی کنند.
در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران برموضوع تشدید بازرسی ها و نظارت بر بازار و معرفی متخلفان به مراجع متولی به منظور رسیدگی قانونی تاکید و اعلام شد که هیچ مشکلی برای تامین کالاهای موردنیاز و نیز ارز چهارهزار و 200 تومانی برای واردات کالاها وجود ندارد.
دوشنبه هفته گذشته برخی بازاریان تهران در اعتراض به مسائل صنفی و اقتصادی دست به تجمع زدند که به دنبال آن اسامی بیش از 30 شرکت واردکننده در حوزه گوشی تلفن همراه که ارز چهار هزار و 200 تومانی دریافت کرده بودند منتشر شد و در معرض دید شهروندان قرار گرفت.