۰ نفر

برخی کسبه بازار تهران مغازه‌هایشان را بستند

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 280938
برخی کسبه بازار تهران مغازه‌هایشان را بستند

امروز (دوشنبه) برخی کسبه بازار تهران در اعتراض به برخی مسائل صنفی مغازه های خود را بستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این افراد با تجمع مقابل مغازه ها خواهان رسیدگی به وضعیت صنفی خود هستند.
تجمع این افراد به شکل پراکنده و آرام گزارش شده است.
یکی از این بازاریان گفت: صبح امروز کسبه مغازه هایشان را باز کردند اما برخی از آنها در اعتراض به برخی مسائل صنفی مغازه ها را تعطیل کردند.
وی که داخل مغازه خود نشسته بود اظهارداشت: برخی بازاریان همکاران خود را برای تعطیلی تشویق می کردند.
شماری از مغازه های بازار موبایل علاء الدین نیز دیروز در اعتراض به همین مسائل صنفی برای چند ساعت مغازه هایشان را تعطیل کردند.
گزارش امروز از پاساژ علاءالدین و دیگر بازارهای موبایل اطراف حاکیست که فعالیت عادی در این مراکز جریان دارد.
روز گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست 40 شرکت واردکننده که با ارز چهار هزار و 200 تومانی گوشی تلفن وارد می کنند را منتشر کرد.
امروز رئیس کل بانک مرکزی از ایجاد بازار ثانویه ارز در کشور خبر داد و گفت: در این بازار صادرکنندگان خُرد غیرنفتی می توانند برای تامین ارز کالاهای گروه سوم، ارز خود را عرضه کنند.
ولی الله سیف، نرخ مبنا برای واردات کالاهای گروه دوم را همان نرخ ارز رسمی دانست و گفت: یکی از مباحث جدی این روزها در بازار، تبدیل نرخ کالاهایی است که با بهای4200 تومان وارد کشور می شوند اما با قیمت های بالاتر نرخ گذاری می شوند.
وی ادامه داد: بانک مرکزی برای کنترل قیمت ها و شفاف سازی در بازار، قرار است ارزهایی که با مبنای 4200 تومان به واردکنندگان تخصیص داده را در سامانه ای به اطلاع عموم برساند تا هر کسی کالایی وارد می کند که قیمت آن منطقی نیست و با این رقم مغایرت دارد، بتواند اعتراض کند و نهادهای نظارتی همچون سازمان تعزیرات نظارت کنند.